Grymt

I dag var luften så mild och ljummen att jag bara var tvungen att gå en promenad och njuta av vårkänslan och fågelsången. Plötsligt hörde jag hur det grymtade till alldeles intill mig, hm, det lät som en gris, och jodå jag hade väckt två små söta randiga vildsvinskultingar som låg och sov bland eklöven. Ursöta, men var fanns grismamman??? Kände att det var läge att dra sig hemmåt igen för även om jag inte är rädd för vilda djur så vill jag ändå inte komma mellan en stor vildsvinssugga och hennes små kultingar! När jag gick där längs den lilla skogsvägen hemmåt tyckte jag mig höra ljudet av små klövar komma klapprandes längs vägen men det var såklart bara inbillning ( grymtsvinaktigt pig jag blev ;) )Ska man behöva beväpna sig för att våga gå ut i skogen framöver? De börjar bli många nu.

Visar en bild idag på fyra tavlor jag köpt för ramarnas skull. Bilderna är en serie från 1911 och jag tycker inte att de passar in hemma. Jag funderar på vad som skulle passa att sätta in i ramarna istället. Antingen kan jag redigera egna foton så de blir i gammal stil och sätta in eller rama in vackra gamla tapetbitar. Någon som har tips på vad som skulle passa att rama in i dessa ramar???

4 kommentarer:

Vit Spets sa...

Hej Carina!
Tack så hjärtligt för kommentaren, nu hittade jag till dig ;-)
Tjusiga ramar & vilket underbart hus Ni har är fruktansvärt avis eftersom vi bor i ett Ä-hus.

Önskar dig en härlig onsdag, snart kommer påskharen :-)
//Siv

Made in Persbo...Carina sa...

Tack Siv! Så roligt att du gillar vårt hus! ....men vad är ett Ä-hus?

Kram, Carina, som ser fram emot att få besök av påskharen :)

Vit Spets sa...

Hej igen!
Ett Ä-Hus är ett vanligt Älvsbyhus, som vi sakta försöker förvandla till något vackrare än standard utförandet ;-)

Ha det
//Siv

johanna sa...

Hej
Jag har en liten fråga till dig ...har du möjlighet att maila mig johanna.flyckt@hotmail.com Jag hitta inte din mail=)
Kraaam