Idag är inte en av mina stoltaste dagar

Förkyld och trött efter en del groll med sonen, som under förmiddagen bla ritade stort på köksgolvet, fick jag trots allt ändan ur vagnen och åkte till köpcentrat för att köpa ett parasoll med fot. Glad i hågen kom jag hem, monterade ihop grejerna...men tyckte att gängorna på stången kärvade lite så jag hämtade oljekannan. Ställde den på marken och medan jag skruvade isär stången var sonen blixtsnabbt framme och pumpade ut olja rätt på den vita parasollväven.
Utbrottet som följde var inte av guds nåde och är definitivt inte ett av mina stoltaste ögonblick efteråt satt jag bara utmattad och tittade på parasollet och kunde konstatera att det dessutom hade mörkt trä...jag som trodde jag köpt ett i blont trä...och inte går det att köra tillbaka och byta ett parasoll med olja på.
Ja ja, värdsliga ting. Sonen som trots allt är klokare än sin mor kom sedan och föreslog att det var bättre att vi samarbetade istället för att bråka....och så rätt han har!


Har de senaste dagarna varit och fotograferat två hem som bebos av två makalöst starka kvinnor. Vilken inspiration man får av att se deras livsverk. Oerhört inspirerande!

Blev också så glatt överraskad på jobbet i veckan när en arbetskamrat som läst min blogg kom och gav mig en present i form av några små plantor av en vinröd julros! Vilken lycka! Hoppas nu att jag kan få dem att trivas så jag får se dem blomma :) ....stort TACK till dig C!

Kommentarer

Hulda sa…
Så fine bilder fra hagen din. Virkelig et lite paradis du har laget der. Flott parasoll og hagemøbler. Lekkert. :) Kos deg, og håper du blir frisk snart!
Anna-Malin sa…
vilka fina trädgårdsbilder!!
själv har jag varit på trädgårdsrundan idag och blivit lite, men bara lite, inspirerad ;)
jag är ingen trädgårdsfantast när det kommer till min egen trädgård.

men, ett exakt likadant parasoll står här utanför mitt fönster. svårt att hitta vitt tycker jag...

ha det fint!

kram
annna-malin
Magdalena sa…
även om parasollen kanske inte är den som du hade tänkt dig så ser det i alla fall jätte mysigt ut...just sånt ställe där man vill slappna av, läsa en bra bok och dricka god kaffe...Ha en underbar kväll i trädgården

Magdalena
Kristin sa…
Hej du käraste vän, ibland är man inte på topp och då händer det sådana här saker. Tur att ni blev sams i alla fall. Mina barn ritade på väggen med kritor för några veckor sedan i M:s rum och jag blev SÅ förbaskad!!!!

Sedan måste jag säga att du har en så fin trädgård.... aaaaahhhhhh vad jag blir avundsjuk. Vill liksom bara beama allting från dig och plocka upp här hos mig istället. Fast jag har jag ju ingen bra trädgård i grunden... vi håller på och jobbar på den men det händer ju tusen saker samtidigt så vi har inte kommit så långt än. Den ska i alla fall bli gjord i sommar. Det ska byggas stenmur, göras grusgångar, bygga ett plank och plana ut gräsmattan lite här och där där det har blivit hemskt ojämnt medan bygget har pågått.

Kram till dig nu, nu ska jag gå ut till mina godingar som fortfarande är ute och springer halvnakna på gräsmattan ;-)

Ha det bra & hoppas nu era reportage blir kanonsnygga!!!!

/Kristin
Ainosofia sa…
B E A U T I F U L!
Oj, jag minns hur illa det kunde bli när utbrotten på barnen gick lite överstyr och man fick bra mycket ångest efter att ha flipprat ur. Men de har inte tagit skada av lite skäll utan är vuxna underbara individer idag och vi umgås flitigt. Jättehärliga utebilder men mycket fin inspiration. Jag har samma parasoll med ljust trä och vill istället ha som ditt rödbruna,hihihi. Ha en skön vecka! Marie
Hos Camilla sa…
For en fantastisk blå iris du har, vakker!
God kväll Carina!

Men vet du vad.., ditt parasoll var oerhört vackert, med eller utan oljan:)))
Vilken klok grabb du har som föreslog att ni skulle samarbeta, härligt förslag!
Det var så roligt att träffa dig och Anna igår och ni gav mig så mycket inspiration.., vi kvinnor kan, är det inte så?!?

Vi kommer stå först i kön till din loppisdag Carina och vi längtar redan efter att få träffa dig igen.
Ha en underbar vecka och ta väl hand om dig.
Kram
Marianne
Parasollen ser fin ut på bilderna.. Hoppas oljefläckarna bleks av solen..

Ha en fin måndag..

Kram Mia
Unknown sa…
Ja inte är man så nöjd med sig själv när man får utbrott på barnen, men det händer!
Förstår att du blev galen hoppas det slits bort. Det är nog likadan parasoll som vi har stående i garaget. Vi måste köpa en fot till den. Mysigt du har där på uteplatsen, ser så ombonat ut.
Snällt med blomman av din arbetskamrat, då blir man överraskad.
Kram Anna
Ops,....vilka flashbacks man fick av att läsa ditt inlägg idag,...kan inte räkna upp alla små missöden min lilla "Lönnebergare" hittade på när hon var liten, det är sen länge förlåtet nu, ....och i dag kan vi t.om gapskratta åt insidenterna. Det enda skillnaden var att hon inte låste in sig i vebo´n , .. hon stack till skogs i stället *hihi*.

Parasollet blev jättefint, inte gör det ett jota att den var ljus heller :). Din uteplats är helt magisk, ......du har sån smak kvinna!!

Ha en härlig vecka. Kram Cin
hej sötis, jaaaaaa du en olycka kommer aldrig ensam...eller hur säger man, uuuu sånt sitter i en, när man härjar och skriker men ibland behövs det ju, hur skulle annars ungarna bli, hmmm!
men det ser iaf väääääääääääldigt najs ut, jisses så vackert du har det där i trädgården din mmm njuter!
må bäst, varmkram lotten
Tulipa sa…
Hej Carina!
De där bråken kan man lätt få dåligt samvete för.... Men han gjorde ju en klok slutsats..*ler*..

Bilderna ser såå härliga ut, och parasollet jättesnyggt!

Låter spännande med ditt jobbäventyr..Det är så skönt att bli inspirerad!

Kram mariette
Unknown sa…
hihi ja sånt händer, men så klok han är, spännande att få se det repotaget! KRAM
Uff da... ikke kjekt med slike dager...og det er ikke alltid man takler situasjonene slik man skulle ønske..


men for en herlig hage du har.... så sjarmerende og vakekr..


ønsker deg en fin ny uke o=)

klem
Hej carina..

Tur att man ofta glömmer de där bråken snabbt..Parasollet ser i alla fall Underbart ut!! Så som hela uteplatsen.. Så mycket fint!!!

Varma Kramar Elin

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin