Ve och fasa!

Husets lilla morrhårsprydda härskarinna har tagit saken i egna tassar och putt omkull min vackraste spegel. Joooodå! Jag är säääker på att hon gjorde det med flit!!! Den gick i tusen bitar, inte bara glaset utan även ramen ligger nu i spillror.

Jag sätter mig och smider planer på ett lämpligt straff. Hm, skulle det räcka till en pälsmössa tro?

Medan jag sitter och funderar över vilken dag vi ska äta kattragu, sitter sonen och blänger argt på mig och deklarerar att det minsann visst inte ska bli någon mössa av kisse!


Den underbara spegeln innan den gick i kras. Köpt hos söta Mariette på Tulipa Blomsterverkstad.

Ajsing bajsing lille katt...


Snyft!

41 kommentarer:

My Lovely Things sa...

ajabja maja!!
Nu måste vi ju hitta en ny spegel..
Kram darling alltid så vackra bilder för mitt öga..Även skärvor kan vara behagliga på foto..
kram

Nina sa...

Ojojoj!
Du hittar säkert en underbar spegel och hittar på nåt fint av den söndriga ramen?

Kram!

Cate sa...

Oh no! What a pity!
It really was a beautiful mirror! But don't be sad! And don't take it out on your kitty ;o)
Wish you a wonderful Sunday!
Kram
Cate

Det vita dårhuset sa...

Neeej vad tråkigt!!
Hoppas du hittar en ny då....

Kramar Erika

Snickaregården sa...

Alltid spännande med husdjur i inredningen... inge roligt när sånt händer men å andra sidan finns det nu plats för något nytt ;)
Kram Maria

Vårt liv i norr sa...

Nej, vad tråkigt!!
Tror du det går att laga ramen i alla fall?

kram

Ljuva Drömmar sa...

Men vilken stygg liten kisse. Förstår att du funderar på hämnd ;)

Jag skulle nog försöka mig på att laga ramen. Även om det inte går att laga spegeln kanske du kan sätta i ett fint kort eller bara låta den vara tom.

Hoppas att du trots detta har en bra helg. Kramar Maria!

Snäckskalsdalen. sa...

Stackars lilla pissen och stackars dig, men du hittar säkert en annan lika fin spegel.
Agneta kram

Nattmia sa...

Just det där är jag livrädd skall hända min gamla fotogenlampa när våra katter jagar varandra..
Det går kanske att laga ramen??
Hade jag varit er katt hade jag rymt nån dag ;-)

Ha en fin söndag..

Kram Mia

Lantliv i Norregård sa...

Ibland är det tur att de är så söta;o) Idag rev Jack ner en av mina fina ljusstakar så den gick itu....
Vackra bilder trots att det är spillror;o)

Varmatse kramen Malin

Norrfrids Eija sa...

Fy fabian vad less man blir ibland alltså, de små söta förvandlas ibland till riktiga huliganer och marodörer.
Så även här! Vet inte hur många gånger granen vältes, vem som åt upp stearinljusen, mina ullbollar söndertrasade på golvet, den äkta mattan i kapprummet nerspydd och rejält avskavd i ett hörn...ja listan kan göras lång! Men det är väl tur att de är söta iallafall....
Eija

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Aj så tråkigt det är när nått som man tycker väldigt mycket om går sönder..
Men jag håller nog med din son att du kan låta bli mössan :)

Du får nig hitta på någott annat till straff! :)

Jag skulle amma min minsta idag och la mig så dumt på sängen och min fina Vintege blus fastnade under mig och sprack :(

Så trist och att jag aldrig lär mig!
Det var en andra gång...

Hoppas att du kan spara en liten bit av ramen.

Ha en fin söndag!

Kram Sirpa

Millas hem sa...

Ojoj, så trist. Jag däremot ställer mig frågan hur man kan få så vackra bilder av något som är såå trastigt?! Du kan du!!

Kattragu låter så där...

Kram C

Millas hem sa...

Bara jag igen! Ler när jag ser vad du skrev den 5 januari...hehe!=)

Kram

Systrarna vitt sa...

Ajaj, nu är det inte så kul att vara katt i ert hus hihi. Häng nästa spegel högt ;-).
Kram Liselott.

Mitt hvite hus sa...

Oj ...uff da.. håper katten holder seg litt borte til den arge fruntimman har roet seg O=)O)=)=))


Nyt søndagen

Klemmer

Sussi / Sussinghurst sa...

Åhhhh det var synd, men det giver dig lejlighed til at kigge efter et nyt, jeg mener gammelt.
Nu er du ikke så gammel, men katteskind skulle være godt mod gigt - så måske må Kisse aflevere skindet for sine ugerninger...... nej, selvfølgelig ikke - den søde kat gjorde det bestemt ikke med vilje så jeg håber ikke, at Kisse får 7 års ulykke.....

Sussi's värld sa...

Åhhh så trååååkigt...
Min hund åt upp mina glasögon...
Kram

Tina // Peppar och Vanilj sa...

Åh nej....tur i oturen att ditt hus tycks vara fyllt av vackra ting... men det är väl en klen tröst när en gobit som denna gått i krasch...

K R a M // T i n a

Kamomilla sa...

Oj nej vilken buse!!! Sjuttsingen också. Det är sånt man verkligen kan gråta över :(
Så synd på en vacker spegel...

Vintage House sa...

Hej
Fy så tråkigt den var ju så vacker.
Dax att leta spegel.
vackra bilder:)
ha en fortsatt skön söndag
kram
sandra

Nordisk gammelt sa...

Jeg er sikker på at du får sat rammen sammen igen, sådan et spejl skal op at hænge igen

Mamma C sa...

Vilken liten kattusling ;-)
Kram Mamma C

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så tråkigt - men tänk nu får kisse 7 års olycka så det kanske är straff nog...stackarn! Underbara bilder!!

Ha det gott, hälsningar monica

Marie - Sofias syster! sa...

Aj aj så det kan bli! Våra kissar har faktiskt inte (ännu) slagit sönder något. Kanske för att de sysselsätter sig med att bråka med varann, och att bli uppfostrade av vovven Tintin som helt klart känner sig som en nanny för dom... ;-)
Men fina bilder fick du i alla fall!
Ha en fin vecka/Marie

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Nä men lilla busmaja..!

Hon som såg så himla oskyldig och söt ut på bilderna häromdan.

Åh man blir ledsen när sånt händer, men det brukar gå över ganska snabbt tycker jag. Hoppas det dyker upp en ny vacker spegel snart igen.

Som du säger så kanske det inte var en olyckshändelse utan hände av en anledning, och som du kanske snart får reda på?

Kraaaaam
Mia
PS bilderna från reportaget i Bolig Dröm är underbara!!!

north pal sa...

i cannot tell you how many things our c.c.(short for crazy cat) has destroyed. but.......i feel bad and then clean it up and he is still with us, cuz we love him. Bestest,Denise

Love Your Homes sa...

Nyfikna är de små liven.....fast ibland vet man aldrig.
Kletus gillar inte datorer, så jag får nog passa mig så den inte åker i golvet en dag. Han får ju nästan göra vad han vill.....

linnea-maria sa...

Nää :( vad tråkigt. Ibland är katter väldigt klumpiga, helt plötsligt! Går det att laga ramen? annars kanske du kan använda de fina rambitarna till något annat? Hoppas du hittar någon fin ersättare. /Therese

Designe sa...

Ajdå, lite läskigt när speglar går i kras..jag är lite vidskeplig! Det var en väldigt vacker spegel och man blir ju arg men man blir inte arg länge när det är en sötnos som pajat nåt!:) Hoppas du kan använda ramen till nåt i alla fall! Tur att du hann fota din vackra spegel! Vackra bilder! Kram

Anonym sa...

Oh noooo!!!
Det är aldrig roligt när nått man häller kärt går i tusen bitar.
Har varit med om det ett antal gånger ,då både dom med två eller fyra ben varit skyldiga.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Vintage och morrhår sa...

Självklart är hon skyldig för det finnshelt enkelt inga oskyldiga katter... Men påminn dig nu Carina om det fina inlägget du gjorde när du fick hem henne även om jag vet att det är extremt svårt... Min Robin lever fortfarande på att jag tyckte såå synd om honom när han kom hit som hemlösing... Så duktig du är förresten, har sett många av dina reportage och du har en fin bildkänsla! Önskar dig en härlig tisdag, själv inleder jag dagen med att plocka ut två katter från Ninas bokskåp... Kan man sätta barnlås tro...

Karin sa...

Tänk dessa fyrfota...
Vill bara påminna om barnboken "Någon". som handlar om en busig kattsspår man får följa genom huset upp till vinden där katten Någon ätit upp...

Dyrbar olycka för vackra bilder!

Kram

picturebook.. mine. sa...

Wonderful!

Anne sa...

Ja verkligen ajsing bajsing lilla katten!!

Tänk att katter verkligen kan vara experter på att putta omkull och ned saker!

Hoppas du hittar en ny lika fin spegel och att katten har klarat sig ifrån grytan :-)

K A T A R I N A sa...

Aj aj aj :-( så tråkigt! :-( Ja jag säger skotermössa, de säljer bra i denna årstid i alla fall här i norr. Hör av dig om du vill få den såld :-D

Min Bosse har varit på väg att bli skotermössa många ggr nu :-D

Många
Kramar
Katarina

Nordingården sa...

Nej men aj aj missen lilla så synd, spegeln var så vacker men det vackraste är ju ramen, hoppas den går att fixa, den ber nog stilla om ursäkt till matte, det var juuuuu inte meningen:)

Hemma hos oss sa...

Oooops vilken buse då! Katten har visst ingen smak, eller tyckte inte att du hade det haha =)
Ramen är jättefin!! Du tar för övrigt sjukt fina bilder!!

Millygarden sa...

Aj då...men har det inte varit för missen så hade inte din konstnärliga bild blivit till I like!

Kram Marina

HANNES DAGBOK sa...

Å neeeei! Katteragú neste,ja...nei da;)
Det er bare å riste det av seg Carina<3

Håper starten på året har vært bra (bortsett fra dette da;))

Stooor klem!

Magia da Inês sa...

Olá, amiga!
Voltei para uma nova visitinha...
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Brasil.
✿ܓܓ ♫
°º
•*• ♫° ·.