Inte kunde jag tro...

...ens i min vildaste fantasi att jag skulle stå mitt på en motorarena
och fotografera Rally-SM. Men det var precis det jag gjorde i fredags,
ni vet....det där som jag var så nervös över att jag höll på att skita i byxan.

Mest var jag rädd för bilarna. De skulle ju köra så snabbt och så nära....men det gick bra.
När jag väl var på plats så var jag så fokuserad på uppgiften och nervositeten släppte.

Det var en spännande utmaning.
I vanliga fall kan jag ta tid på mig och pilla rätt länge med en bild.
Här gällde det att hänga med i svängarna vilket inte var det lättaste.
Hade stått ute vid en trafikerad väg och övat kvällen innan och det
var till stor hjälp. Där lärde jag mig vad jag INTE kunde klara med
så lite träning och hur jag skulle göra istället för att kunna leverera
bilder som var bra.


Jag ville kunna panorera för att få fartkänslan i bilden,
men tyvärr fick jag inse att en kvälls träning inte räckte.
Istället fick jag använda kortare slutartid och frysa bilden
för att få den skarp. Rörelseoskärpan i bilden nedan har
jag själv lagt på i efterhand i Photoshop. Något jag
bara gjorde på just denna bild och inte på resten.
Var bara kul att prova :)


Rally-SM består av flera deltävlingar och denna var Västrallyt som
anordnades av SMK Trollhättan. På båda bilderna ovan ser ni
vinnaren, Pontus Tidemand.

8 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

vad roligt att göra något helt annat ,och på de bilder du visar ,har du verkligen lyckats
ha en skön fredag

Gabriella sa...

Åh så fint det blev, vad duktig du är!

Pysselpalatset sa...

härligt med bilen som flyger.... kram j

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Vilken rolig utmaning ! ;)
Men det klarade du ju galant ;)

Tänk om vi kunde vrida framåt ett år gällande förra inlägg,
Vi är inte klara tills dess i vårt kök fast vi är på god väg...
Till Jul så borde vi vara klara ! :)


Ha en fin fin helg !

Kramar Sirpa

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Vilken rolig utmaning ! ;)
Men det klarade du ju galant ;)

Tänk om vi kunde vrida framåt ett år gällande förra inlägg,
Vi är inte klara tills dess i vårt kök fast vi är på god väg...
Till Jul så borde vi vara klara ! :)


Ha en fin fin helg !

Kramar Sirpa

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
hi hi - det där med byggare Bob låg inte såå långt bort!! Men detta var en uppgift med ett stänk av Rory en racerbil...

Kul och snyggt jobb! Spännande att testa på något nytt.

Jag är sååå sugen på att utveckla mitt fotograferande..

Kram Monica

an angel at my table sa...

Go girl!! Det ser jätte bra ut!!

Allt gott Mari

G:a Affären sa...

Härliga bilder, det där gick ju bra! Kul att du antar nya utmaningar, alltid lär man sig nå´t.

Kram
Cia