Tankar

Semestern närmar sig sitt slut.
Ja jag har faktiskt smugit igång jobbet med att "leka kontor"
men det är inte förrän i nästa vecka jag ska ut på nytt uppdrag.
Nu är det bildbehandling som gäller för de reportage jag fotade
precis innan jag gick på semester.

Det känns lite snopet, fast ändå rätt väntat, att jag inte hunnit
med allt jag trodde att jag skulle hinna under semestern.
Jag brukar alltid få plats med mer på "att göra listan" än vad
som hinns med i verkligheten.
Det är bara att hoppas på en torr och fin höst så att jag kan
fortsätta beta av på listan lite då och då innan vintern.
Det är mest sådana saker som man inte kan göra när det
regnar ute som står med på listan.

Hur har det gått för er i sommar?
Har ni hunnit med allt ni velat, eller hade ni kanske inga
direkta "måste hinna fixas innan vintern grejer" att ta tag i?


© Carina Olander


2 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej Carina !

Vilken fräck bild...gillar den !!

Sommaren o semestern börjar nalkas slutet för min del oxå...och samma här...alla måsten är tyvärr inte klara...satsar på en fin september !! Då ska fårstallet minsann målas färdigt !

Ha en fin dag !!

Fru fix och trix sa...

Hej,
känner igen mig mycket väl i det du skriver.)
Jag trodde att denna sommar då ska ALLT hända och hinnas med.
Både roliga projekt men även sådana där som städa hela källaren osv. Sedan känner man sig sressad över det man aldrig hann.....
Störtgillar bilden btw!
Jag såg på mina sökvägar att jag fått en massa besök via din sida, trevligt, men vet inte riktigt hur det gick till? :)
Kram Maria