Vackra Kinnekulle

Är det någonstans jag skulle vilja ha ett sommarhus så är det på vackra Kinnekulle.
När jag hade häst hände det då och då att jag tog med den i släpet och red runt på kullen i timmar. Munkängarna, kalkstensbrottet och bad i havet. Det är härliga minnen att ha :))).
Häromdagen var vi där med goda vännerna Mia och Jan. Denna gång blev det ett besök inne i Husaby kyrka. Denna vackra gamla kyrka som jag bara åkt förbi tidigare. Ett tips till er som åker dit. Tryck på en knapp i väggen till höger innanför dörren och du får en mäktig guidad visning genom kyrkan.
Vi åkte också till "Lasse i berget" strax intill. Också det mycket sevärt!

Dagens snapshots är från Husaby kyrka.

3 kommentarer:

yvonne sa...

Det är vackert där och ramslöken doftar i skogen. Jag har inte sett guckuskon än, men hoppas få se den en dag =)

Annas skattkammare sa...

Hej! Jag älskar också Kinnekulle och är så glad att vi bor ganska nära. Visst vore det en dröm att ha sommarhus där, jag drömmer om torpen varje gång vi åker där uppe. Kram Anna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Ååååå jaaa....jag vet vad du menar !!! Vi var där nu i juni när ramslöken blommar som mest !

Kraaam