Vad kan det vara?

Sitter och slappar lite i soffan innan läggdags och tänker tillbaka på dagen. Anna och jag var hos mysiga Jessica och gjorde ett reportage idag och på kvällen har jag varit ute i trädgården och räfsat lite.
Har ett träd som nu släpper massor med små gula frukter till marken. De är som miniplommon. På våren blommar de med starkt mandeldoftande vita blommor på bar kvist. Funderar på vad det kan vara. Krikon kanske?

Kika in på Jessicas blogg "livsstilochmyspatingvalla.blogspot.com"....där hittar ni bl.a. en massa goda recept :)

9 kommentarer:

an angel at my table sa...

Jag funderar också på instagram gillar focoset på bilden. Men jag har en dum telefon än så länge.PÅinterest har jag försöt med några gånger men inte hitta rätt. Några tips??

All gott Mari

Tusenfröjd sa...

Ja det ut som mirabeller eller krikon som du trodde. En slags plommon och ska vara jättegoda.

Ha det bäst /Liv

Kamomilla sa...

vackra är de anyway! Så mycket spänning i ditt liv nu, både tjuvar o rally... panorering är apasvårt, inte sant?

MINHA VIDA DE CAMPO sa...

Olá, fiquei muito feliz com sua visita, que país maravilhoso o seu. Aqui é inverno mas está um calor parece verão, estamos enfrentando uma seca terrível, para nossa felicidade faz 5 dias que está chovendo. As árvores estavam precisando dessa chuva. Você é fotógrafa?
Tenha uma ótima semana.

Pysselpalatset sa...

Vackert stileben du bjuder på .... visst är det härligt med den rikedom man nu kan skörda i trädgården....kram j

Vitt är vackert sa...

Å, hittade nyss hit.. Vilka underbara bilder du bjuder på!! Måste spana runt men ville bara skicka en hälsning först, innan jag glömmer!

Ser ut att finnas masoor av inspiration här :)

Ha det fint!

Kram Ellinor

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj,
Finns nåt som heter körsbärsplommon, kan vara det?

vacker bild!

ha det gott, hälsningar Monica

Anonym sa...

Vilken underbar blogg!!

Jag tror det på bilden är krikon, vi har sådana buskar i närheten där jag bor!

Kram Sabina

Livstil och Mys sa...

Hej vännen! Tack än en gång för igår, idag och de fina handdukarna!

Nu satsar vi på myskväll hos dig nästa gång!

Varma kramar Jessica