Färgglatt kök

Färg påverkar! Det kan nog alla skriva under på.

Själv har jag försökt föra in färg här hemma några
gånger men jag faller alltid tillbaka till jordfärgerna. 
Det är som att de stämmer med mitt inre på något sätt.
MEN därmed inte sagt att jag inte gillar färg.

Det finns väl knappast  något som kan göra att man blir så pigg,
sprudlande glad och full av kreativitet som att vistas i en miljö
med klara pigga färger. Färger som är som syrliga karameller
som smälter på tungan och fyller hela kroppen med lycka.

Jag har turen att då och då få komma hem till andra som har
mycket härliga färger i sina hem och ett av dem var när Anna
och jag gjorde ett reportage hos den härliga bloggerskan Karen Klarbæck.
Lika kreativ och fantastisk som Karen är själv, lika underbart är hennes hem.

Karens kök finns med i Tove älskade hem nu (11/2012), och titta gärna
in på Karens BLOGG också :).


Jag har tyvärr inte lyckats få kontakt med Pernilla som blev vinnare
av terrinen. Jag försöker ett par dagar till (och Pernilla, om du ser detta,
maila mig är du snäll). Annars drar vi en ny vinnare på söndag kväll.

5 kommentarer:

Hej sa...

Man blir ju pigg av klara glada pastellfärger. Har en kvinna som är ingift i min mans släkt, (hmmm det blev krångligt) hon har sådana färger. Man blir liksom glad ;)
/mia

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Jag har bestämt mig för att ta in gult i vårat nya kök! Har en fin trävåg och lite burkar i färgen! :) Annars fastnar jag lätt i vitt och grått! Kram!

Geli sa...

Very beautiful! Have a nice weekend Carina! Geli

Gitte Lund sa...

Sikke dog et dejligt køkken. Der er mange spændende detaljer...
Super lækkert. Er det dit eget køkken ? Jeg har netop meldt mig som fast læser hos dig. Tak for dine skønne billeder. Gitte / Danmark

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon ! :)

Håller med att så himla fint med färgwr.
Man blir så glad av att se alla bilder men jag är också mot det jordnära färgerna....
Men så fint med färg !
Jag funderar på om man skulle anvönda lite mer färgglatt tapet till skafferiet? :)
Om jag vågar...ellelr så får jag fortsätta att leta vidare ;)

Ha nu en fin helg Carina ! Kram Sirpa