Juliga antika textilier säljes

Hej på er! :)
Det närmar sig jul med stormsteg, och jag har letat fram några fina antika textilier som jag ger er bloggläsare chansen att köpa innan jag lägger ut dem på Tradera eller Blocket.

1. Ett madrassvar i röd/natur-randigt passande en enkelsäng eller kökssoffa tex. Längd: 205cm Bredd: 90cm.
Tyget är alltså dubbelt så att det går att stoppa i en madrass i det om man vill. Alternativt kan det sprättas upp och bli dubbelt så stort.
PRIS: 200 kr plus porto. SÅLT!

2. Ett helt makalöst madrassvar till dubbelsäng. Så tätvävt och kraftigt som bara ett antikt tyg kan vara. Randigt i rött/beige/vitt. Längd: 219cm Bredd: 175cm.
Tänk att stoppa in en fatboy eller liknande i detta och mysa med stil framför teven under julhelgen ;))).
PRIS: 500 kr plus porto. SÅLT!

3. En antik qvilt i kraftigt tyg. Beige/grå på undersidan och mönstrat röd/svart på ovansidan. Längd: 160 cm Bredd: 140 cm.
PRIS: 200 kr plus porto. SÅLT!

Maila mig vid intresse.

6 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Jag börjar känna längtan till jul....
Du skulle varit med oss i helgen nere hos Gua. Åhhh, du hade gillat det. Jag fick bara en släng av förkylning när jag kom hem så jag blev lite däckad. Men, ska nog snart vara på benen igen.
Ha en fin dag min vän! <3
Kraaaam

Körsbärshöjden sa...

Den tjocka röda nr 3 hade gärna fått flytta hem hit till mig.
Så ångrar sig den som reserverat så hör av dig :)

Har även en söt :) tävling på Gårdsbutikensom jag tycker du kan vara med på :)

Reportaget i tidningen Maalla blev nästan bättre än den i Hem&Antik, synd bara att man inte förstår texten :)

Ha en fin dag och hör av dig om täcket ;)

Annas röda stol sa...

Alltid lika fina bilder och textilierna är så underbara och härligt juliga. Kram Anna

Lilith sa...

Jättefina textilier, säkert många som vill köpa dem!
Ha det så bra i höstmörkret! :)

Norrfrids Eija sa...

Så fina juliga madrassvar, inte undra på att de gick i ett nafs! Skulle gärna sytt lite kuddar själv av detta ljuvliga material!
ah det fint
Eija

Vintage och Morrhår/ Maria-Isabel sa...

Hej Carina!!! Nu har jag scrollat igenom din blogg för att uppdata mig, som vanligt massor av fina reportage som ger en annan fotograf stress-symptom HAHAHA! Wow, att du vågade dig på rally-plåtningen, det hade jag inte gjort!!! Åhh, vad jag hoppas att du mår riktigt fint, är störtlycklig & njuter av livet - det är du värd!! Pussar och kramar från mig, fortfarande löjligt förälskad även om karlen bor i Madrid just nu ...