Nu händer det grejer!

Det är inte alltid lätt att fatta beslut.
Det har väl hänt att man stått där som en åsna mellan två hötappar och velat rätt många gånger förr. Ibland tror man att ett kommande beslut ska vara enkelt, men när man väl står där så var det inte så självklart som man först trodde.

I 25 år har jag haft ett tryggt och välbetalt jobb där jag jobbat med underhåll av flygmotorer.
Många fina arbetskamrater, många fina minnen, ja, jag har haft det jäkligt bra helt enkelt.

Men nu, mitt i livet, är det dags för förändring. Igår skrev jag på och lämnade in min avskedsansökan.
Mitt i djup lågkonjunktur, ensamstående med småbarn och gård. Ja tänker man med hjärnan är det ju helt sinnessjukt, men nu är det hjärtat som får styra.

Livet är här och nu, och det går inte i repris.

Det kommer inte alltid att vara en dans på rosor, det förstår jag. Men jag måste tro och lita på att det kommer att gå bra.

Och nu går det snabbt. Jag har kvar anställningen till sista december men redan på tisdag gör jag min sista arbetsdag! 16 arbetstimmar kvar!

En ny tid tar vid...

38 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Lycka till med den nya riktningen i livet!
Jag gjorde en så kallad "down shifting" för 2-3 år sedan och sade upp mig efter 27 år hos samma arbetsgivare. Jag har inte ångrat mig, utan tycker att livskvaliteten har ökat, fastän jag ekonomiskt har det tajtare.
kram Tini

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Ohoooohoo! Galet spännande! Kommer gå skitbra! För jag tror på dig! Lyckatillkram i massor!

Lantliv i Norregård sa...

Det kommer gå så bra Carina:))
Jag hoppas oxå kunna lämna in min avskedsansökan, men det dröjer...
Har det tufft nu med båda jobben!

Kram Malin

Lilla Blanka sa...

Bra Carina!

Nu när du väl tagit beslutet kommer allt att kännas lättare, och det kommer som jag sa gå såå bra för dig. ♥

Kraaaam och stort lycka till!!!
Mia

Marie sa...

Du vet att jag tror på dig, du är bäst!!!

Många kramar
Marie

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så spennende ! Lykke til ! Klem

Nilla Nyfiken sa...

Wow, så spännande! Förstår att det måste vara ett väldigt tufft beslut, men även om jag inte känner dig så känns det som om du har all annan förutsättning för att lyckas inom andra saker så duktig som du är!

Oh, vilken grej, jag önskar dig stort och varmt lycka till!

Kram/ Pernilla

Familjen Zaar sa...

Lycka till du modiga ! ;) Skönt är det att det finns folk som vågar eller hur !
Kram Anki

Norrfrids Eija sa...

Man ångrar bara saker man inte gjorde här i livet! Låt hjärtat styra! Vet hur svårt det beslutet är...Tycker du är enormt modig som tar steget...jag står fortfarande och tuggar från båda hötapparna vilket är tufft, men så länge drömmen lever orkar man.
Jag tror på dej till 100 % och att du lyckas försörja dej som fotograf, för mej är du redan en lyckad fotograf!

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Wow, så superbra för dig, att du satsar på dig själv!!
Är oxå där att jag är på tur o sluta jobbet, mitt "problem"är att jaginte harnåt annat o göra...du inspirerar!

Massa lycka til, Klem Anna

kråke sa...

Det gäller att våga tro på sig själv och låta hjärtat styra lite oxå, livet går ju faktiskt inte i repris:)) Så kör så det ryker Carina och lycka till med allt du företar dig:))))

Kram kråke

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Wow, så superbra för dig, att du satsar på dig själv!!
Är oxå där att jag är på tur o sluta jobbet, mitt "problem"är att jaginte harnåt annat o göra...du inspirerar!

Massa lycka til, Klem Anna

yvonne sa...

Jag önskar dig all lycka.
Ska du fota på heltid nu?
För ca 16år sedan sadlade jag om från välfärd till bondeliv. Det blev fattigt i pengar, men otroligt levnads rikt. Ångrar inte en sekund av att ha vågat!
Jag tror det kommer att gå utmärkt för dig!

Stort Heja, heja, till alla som vågar leva :)

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Carina..du är väldigt modig !!! Du är enormt duktig så detta kommer att gå hur bra som helst !!!!
Det blir ett väldigt vackert liv när hjärtat får vara med..ska bli roligt att se dej blomma ut i det nya.

Grattis till att du tar steget...varma kramen.

Dona blogg sa...

Heja dig Carina! Det kommer att gå alldeles utmärkt, det är jag övertygad om. Du tar helt underbara bilder!

Kram & glad lucia!

/Pernilla

Geli sa...

Dear Carina! You are sooo brave! I wish you the best for your new and better life! With love, Geli

G:a Affären sa...

Du är modig på många sätt och det är viktigt mot sig själv att våga vara det. Det är det du just gjort nu.

Det är bara att gratulera och önska dig all lycka! Vi är många som tror på dig och beundrar ditt val!

Kramar
Cia

Designe sa...

Så roligt! Grattis till beslutet och du är så himla duktig! Det där kommer du fixa helt klart! Härligt att se personer som följer sitt hjärta! Smid medan järnet är varmt!:) Kram

Johanna Dolk sa...

Spännande! Lycka till!

pernilles.com sa...

Kæreste Carina.
Super fantastisk beslutning - jeg ved du ikke vil fortryde det :-)) Nu bliver du din egen chef - kan stærkt anbefales. Pøj pøj og held og lykke med fremtiden. Knus og Kh Pernille

Kristin sa...

Lycka till Carina, jag vet att det kommer gå bra för dig då du är en tjej med sådant driv! Önskar dig all lycka till och beundrar dig för ditt mod att följa hjärtat. Kram på dig och god jul också så klart!

Ewa`s Galleri sa...

Tycker du gör helt rätt,Man måste våga
Lycka till,
Ha en riktigt skön lucia

cat sa...

Du är modig, önskar jag hade en bråkdel av ditt mod.

Stort lycka till!! Kram, Catarina

lallbacken sa...

Hej Carina. I bland ska man följa sitt hjärta, då det liksom är sitt JAG som talar om för dig vad du ska göra. Jättefina bilder!! Lycka till.
/mia

Mormors gård sa...

Hej! Nu har jag inspirerats till tusen här hos dig! Vilka härliga bilder och texter du bjuder på!
Grattis till ditt stora beslut, det är helt rätt att följa sitt hjärta :)
-Jessica

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Heja, heja!
Tror helt och fullt på att du tagit rätt beslut!

Stort LYCKA TILL!
Ska bli så spännande att följa din resa!

Kram Annica

Elin | Draumesidene sa...

<3

e

mormorMärtas sa...

Lycka till!!
Kommer gå jättebra duktiga du!

Kram Annika

HOUSE of ADELA sa...

Spännande!! Önskar dig all lycka!

Kram
Adela

Livsstil Och Mys sa...

Tjoho! Vad GLAD jag blev av att läsa att du bestämt dig! Du vet vad jag tycker, detta kommer gå jättebra och du fattade absolut rätt beslut, sköna böna!!!!

Massa varma kramar till dig, fina vännen!

Beate sa...

Hei Carina:) Jeg følger deg på Instagram og her om dagen leste jeg dette blogginnlegget. Hjertet mitt stoppet nesten, det var nemlig akkurat den dagen jeg hadde bestemt meg og sagt ifra meg min godt betalte, trygge og spennende jobb i Telenor igjennom 16 år, for å satse på en egen karriere innen foto og kunst!
Kjenner at dette er en av de største beslutningene jeg har tatt, spesielt med tanke på at jeg bor alene med mine to barn! Men hjertet vant og om en uke har jeg min siste arbeidsdag! :)
Det var godt for meg lese at det er flere der ute som satser! :) Jeg ønsker deg masse lykke til (hadde vært spennende å få hvite hva du skal gjøre!) i 2013. Det tror jeg blir et spennende år!! :)

Klem fra Beate

Smultron på ett strå sa...

Spännande med nya möjligheter i livet, önskar dej all lycka till//kram maria

Magnus sa...

Wow spännande, det kommer att gå jättebra Carina ,det man vill får man till, det är min devis! Stora kramar Magnus

Karin Krut sa...

Ååh lycka till fina fina Carina!! Jag hejar på dig, du är ju så otroligt begåvad!! :) <3

vita drömmar och svarta tassar sa...

Grattis! till att våga följa hjärtat då kan det inte gå snett....

Lycka till!
kram wivi

Inspiration i vitt sa...

Du är en mycket modig kvinna med en dröm och en stark vilja. De flesta människor har drömmar men det brukar för det mesta tyvärr stanna där. Du gör det många bara drömmer om och du vågar. Är säker på att du kommer att lyckas, du har den rätta inställningen till livet och dess äventyr utan att vara impulsiv. Lycka till på din nya roliga resa. Kram/Ingela.

Tinas vita bo sa...

Jag beundrar ditt mod!!
Du ska se att det går bra!!

jag tog steget för snart 20 år sen att flytta till Tyskland...
Kärleken höll i 2 år, men jag är ändå glad att tog chansen..
Annars hade jag suttit i Sverige och tänkt: Varför gjorde jag det inte??
Jag vet ju inte dina skäl, men bara du tror på det själv, så kommer det att gå bra!!

Bamsekram Tina

Villavägen 3 sa...

"Ingen minns en fegis!" som Ernst sa i årets upplaga av julprogram. Nu skulle han förvisso bara göra polkagrisar så det är kanske lite klent i sammanhanget. Jag har följt din blogg och läst dina reportage i en massa olika tidningar under flera år. Bra att du kan ägna dig åt det på heltid nu, ser med spänning fram emot vad det kan leda till.

God Jul!