Promenaden som fick ett oväntat slut

Har varit hemma med sjukt barn i några dagar,
men idag är sonen i skolan igen och innan jag
startade dagens arbete gick jag en promenad
i skogen.

Det är så skönt att gå i skogen tycker jag.
Mjuka mossiga stigar.
Stilla och tyst så när som på fåglarnas
sång uppe i trädkronorna.
Tid för sig själv att tänka.
Syresätta kroppens muskler och organ.
Skogen är härlig.

Men det har regnat ett par dagar här och
det var lite sumpigt och blöt bitvis i skogen.
Man får liksom hoppa mellan stenar och tuvor
på några ställen för att hålla sig torrskodd.

Slurp....vad hände?
Innan jag hann förstå vad som hände hade
ena benet sjunkit ner till låret. Aj....
gick benet av? Nej, det är nog helt, men oj
va kallt och blött det blev....och jag sitter fast.
Hur jag än drar kan jag inte komma loss.

Har jag telefonen med mig? Täckning? Laddning?
Men vem ska jag ringa? Jag är mitt ute i stora skogen
och ingen vet var jag är. Vem skulle jag kunna ringa
som skulle kunna leta sig hit?

Vet inte hur länge jag satt fast och försökte komma loss,
men tillslut gav sumpet med sig och släppte taget om
benet. Iskall om benen men svettig om ryggen var det
bara att vända hemåt med raska löpsteg.

Ville inte bli kallare än jag redan blivit.
Över stock över sten hem det bar på raska ben ;).
Av med genomsura kläder ute på trappan och
snabbt in i varma duschen.
Så skööönt att få värma sig.
Oj då! Så benet ser ut...stor bula och blåmärken

På med torra kläder och så en stor kopp hett te.
Så....nu kan arbetsdagen börja.

Todays photo, from my Instagram...carinaolander

12 kommentarer:

karen margrethe Lohse Nielsen sa...

Vist ikke helt ufarligt hvad der hændte dig der ude i den "farlige" skov, kan næsten mærke din rædsel krybe op i nakken.
Godt du kom helskindet hjem og har fået varmen igen.
KH bedstemorkaren ;-)

Geli sa...

Hello Carina!
You had really luck!
Happy weekend dear Carina!

Jenny Engberg, RosviksLyckan sa...

Oj! Vilken tur att det gick bra i alla fall!

kram Jenny

Designe sa...

Åh hjälp! vilken himla tur att du tog dig loss! Är ju inget man förväntar sig direkt om man inte är ute på en myr!:) Det hände mig en gång när jag var ca. 10 år och ute och plockade bär med mamma och mormor och jag var en bra bit från dom...där var det typ gyttja och jag kom loss själv men gummistöveln blev kvar däri!:) Ha en fortsatt bättre dag nu! Kram

Lantliv i Norregård sa...

Hej:)
Tur att det inte blev värre!
Låter som en dröm att ta en promenad & sen jobba hemifrån...
Jag hoppas så att komma dit en dag:))

Kram på Dig <3
Malin

Annas skattkammare sa...

Nämen fy så otäckt!! Vilken tur att du kom loss!
Kram Anna

lallbacken sa...

halloj carina. fick en bild från Ronja där..."varför gör hon på detta viset?" :) det måste ha varit skönt med varma duschen efter denna lite läskiga händelse ;)
/mia

Åsa S sa...

Hej!
Usch vad otäckt, rena skräckscenariot ju! Men tur att det fick ett lyckligt slut:)
/Åsa

Helena H sa...

Åh vad läskigt. Det hände mig en gång när jag var ute och red. Men du, ang dina bilder. Det är verkligen sant. De är så rena, raka och otroligt välkomponerade. Jag skulle behöva lära mig lite av dig...

Piffa och Puffa sa...

Usch så otäckt. Vilken tur att du kom loss.
Kram på dig och ha en bra vecka

Villa Sjöhaga sa...

Usch jag tyckte det var otäckt... Vilken tur att du inte bröt dig för viisst skall du ha loppis i Hjo om några dagar?? Kram

ahmed sa...

Tack mycket möjligt, besök min ödmjuka blogg

شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم