Snickarens idyll

Designer/Formgivare/Snickare/Sakletare/Uppfinnare/Skrotnisse,
ja vad är han inte?....Erik som driver firman erix.se hemifrån
gården i den Västgötska idyllen.
På en gård som är så vacker att den tar andan ur en, med hästar
betande i de gröna hagarna bor han med sin familj och där har
de skapat ett eget paradis. Se mer, och läs om familjens fina orangeri
i BoligDrøm 4/2013.






Som jag längtar efter vår, värme, spirande grönska.
Som jag hoppas att förkylningar och andra otäckheter håller sig borta.
Som jag önskar att en liten trevlig fé kunde komma förbi här och
svinga sitt lilla trollspö och vips hade jag ett fint orangeri av gamla fönster,
en sittplats utanför med utsikt över prydliga odlingsbäddar och doftande
rosenbuskar.
Men jag tror hon har mycket att göra den där lilla féen för hon har inte
synts till ännu. Jag kanskse står långt bak i kön, eller vad tror ni?
Står ni också i kö kanske ;))))

11 kommentarer:

Meta sa...

Det känns så att det är lååång lö eller så skall jag inte ha det jag önskar mig utan nåt helt annat jag inte vet, inte vet jag men just nu så vill jag ha riktig vår inte så kalla nätter.
ha en skön helg
Kram Meta

BROCANTE sa...

Så vakkert! Om man bare kunne fått noen til å bygge et slikt orangeri.....

helle sa...

WOW, så fiint!

Photo by Maria sa...

Oj så fint orangeri...
Ha en fin fredag..

Kram Mia

STENLYCKA sa...

Underbara bilder!! Du är min favorit fotograf!!!
Här kommer en stor kram och en önskan till dig om en skön helg!
Raina

Geli sa...

Dear Carina!
What a lovely place on earth!
Thanks for these beautiful photos!
I think we all need this little fairy!!
But who knows? Maybe she comes tomorrow to YOU!
Happy weekend my dear!
With love, Geli

Stationen1887-Angelica sa...

Oho, där skulle man ju kunna sitta och se sig omkring! Kram!

Jennys Vita Villervalla sa...

Helt fantastiska bilder!
Underbar inspiration!
Ha en fortsatt solig helg!
Kram
Jenny

Jennys Vita Villervalla sa...

Helt fantastiska bilder!
Underbar inspiration!
Ha en fortsatt solig helg!
Kram
Jenny

Sue Schlabach sa...

Oh the greenhouse! And the beautiful room with windows. Spring will come, someday...it's pretty slow in this part of the world. Warmly, Sue

ahmed sa...

Tack mycket möjligt, besök min ödmjuka blogg

شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم