Vår och köksdrömmar

I Leva & Bo som säljs sista dagen idag...10/4-13 har Pernilla Fredholm
och jag med ett inspirationsjobb från mitt kök. Det var ett par år sedan
det fotograferades och när jag nu ser bilderna så, visst....det är samma
kök, om än mer slitna luckor. Luckorna jag ångrade från första stund.
Det är den vaniljgula färgen jag stört mig på, att den har samma ton som
golvet och inte bryter av.

Plastlaminerade luckor blir heller inte vackrare med åren om man säger så.
Länge har drömmen om att göra klart köket funnits, och vissa delar vill
jag som sagt även göra om.

Jag har skissen klar på papper. Hyllkonsoler är köpta, en ny knopp är
monterad på en lucka för att provkänna. En pärlspontbräda är tillsågad,
men där kör jag varannandagsmood...putsat...pärlspont...putsat...and so on!

Ja men, nä då! En vacker dag kommer jag att kunna visa upp köket i ny skrud,
men inte idag...idag är det köket för två år sedan...



Foto: Carina Olander | Av: Pernilla Fredholm

Den vackraste tårta jag någonsin gjort gjorde jag till detta reportage ;).

20 kommentarer:

Tina sa...

herlige inspirerende bilder, kaka på det nederste bildet var jo bare superfin og kreativ, der satte du meg på en tanke med den sjokoladen rundt, så smart :)

♥ Fyra årstider sa...

Så himla fint och vilken tårta!
Kram Lotta

melancholia sa...

i love your kitchen!!!

HOUSE of MANDY sa...

Jättefint reportage och VILKEN TÅRTA! Mums. Va duktig du är :)

Kram Amanda

Geli sa...

Hello dear Carina!
I loooooove your kitchen!
And the cake is so dreamy and made with love!
Wow!
Happy week for you!
With love, Geli

Mirva sa...

Oh Wau! Like my dream kitchen <3

Johanna sa...

Jag har också de där luckorna i mitt kök, det blev så för två år sedan då vi renoverade. Nästa hem får definitivt inte dessa luckor utan egengjorda, ja hela köket bli eget:)

Ha en fin onsdag,

Kram Johanna

Le Trung Thanh sa...

cool post. very informative. I'm going to bookmark your website and keep checking for new data.
Thanks and keep posting.

3D Architectural Rendering

FleaingFrance Brocante Society sa...

So pretty! You did a wonderful job and your photos are always beautiful.
Simone

tre nyanser av vitt sa...

Åh vilka bilder du visar! Du har ju jättefint!
Må så gott
Marie

kråke sa...

Jag gillar ditt kök och din tårta!:)) Vi köpte oxå Ikea kök för ett antal år sedan i ek för att få det rätta utseendet och målade sedan om själva för att få en viss vit nyans:)) Vi är faktiskt fortfarande nöjda men vi behöver måla om luckorna snart då de har blivit lite slitna efter 5 år:))

kram på dig och fortsatt skön vecka:)

kråke

G:a Affären sa...

Den fina tårtan kommer jag ihåg! Och jag tycker det är fint i ditt kök men visst kan små förändringar göra mycket. Och så värme Carina! (Jag håller tummarna)

Kramar
Cia

Eva sa...

Jag gillar ditt kök, vilket liknar mitt eget i färg och materialval! Går också och funderar på hur det ska göras om.
Min pärlspont ska tas bort eller göras om. Har spruckit i vissa fogar och det ser inte så kul ut. Gäller att måla med rätt sorts färg...
Din tårta var ju helt underbar, för övrigt!

Villa Björkenäs Backen sa...

Godmorgon på dig ! :)

Vad fint ! Jag tycker att du har ett jätte fint kök :)
Härligt och en fin blandning av allt !

Och du Carina ! Vilken Tårta ! :)
WoW ! :)
Tacl för inspirationen!

Ha en god dag och trevlig helg !

Kram från mig

Monica sa...

Hei hei.
Synes kjøkkenet ditt var supersjarmerende for to år siden :-))
Jeg har kommet til å publisere et bilde fra ditt soverom på min blogg uten at jeg husket at det var hos deg jeg hadde funnet det, men det burde jeg jo ha skjønt :-)). Det var Syster Vit som kjente igjen soverommet ditt. Vil linke til deg nå, og håper du synes det er greit.
Tapeten i ditt soverom er den original eller er den å få kjøpt noe sted, synes den er superfin :-))

Monica

LOPPISLIV sa...

Mums vilken tårta så fin, ser väldigt god ut också :-))

Tycker du har så fint kök, mysigt och charmigt som tusan!!! Men visst måste man få drömma, jag drömmer om ett nytt fräscht kök också :-)

Kraaaaam Paula

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej Carina !

Väldigt mkt charm och värme i dom bilderna... härlig inspiration !!! Jag drömmer som en toking efter ett nytt kök.. men det kommer.

Fin helg till dej...kram

Designe sa...

Så läckert och så ovanligt med pasteller hemma hos dig! :)

heloisa de mesquita inoue sa...

Achei tão lindo seu post que: copiei e colei no meu blog:http://missmigu.blogspot.com.br/
Um bom Domingo! Beijos!

ahmed sa...

Tack mycket möjligt, besök min ödmjuka blogg

شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم
شبكة انت والعالم