När man går för hårt fram


Ett litet missöde, när jag för en stund sedan
var ute i trädgården med sekatören och
friserade, ledde till att jag nu har en
jättekvist från rosenbusken i vas här inne.


Busken är helt kal nertill och det är bara
uppe i toppen det är grönt och knoppigt.
Den första rosen har slagit ut och jag
skulle bara klippa bort allt det torra döda.


Full i knopp är den...snittad och satt i hett
vatten...har jag tur slår knopparna ut så
jag får ett hav av doftande rosor här inne :)


7 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej vännen,

Vilken tur (för oss) att det lilla missödet hände, så vi kunde få se dessa fina bilder..! ;)
Den översta bilden fick mig nästan att falla i en rosa dvala!

Kraaaam
Mia
PS hur tänker du när det gäller loppisen? Har du lust att ha en i sommar?

Photo by Maria sa...

Oj då.. Men vackert med den i vas inne.. Hoppas knopparna gillar att stå i vatten och vackert slår ut =)

Kram Mia

Geli sa...

Dear Carina!
What a dreamy rose!
Happy week!
With love,
Geli

Vit Hortensia sa...

Men vilka härliga rosbilder....helt underbara!
Hoppas att du får glädje av de vackra rosorna trots missödet (sånt händer ibland!)
Kram
Birgitta

Annas skattkammare sa...

Så kan det gå! Hoppas att de slår ut. Otroligt vacker kvist att njuta av iaf!
Kram Anna

Evelyne HI sa...

Love the first picture! good blog!!

Blan betong och gammeldags pioner sa...

underbart vackra bilder!!!!!! Din blogg är en sååå inspirerande blogg på alla sätt.......härlig med alla vackra hus du fotar!!! Vill önska dig en fin sommar varmaste hälsningar från Maja ÖLand