Autumn is most definitely here

Jodå, sommaren har släppt taget...
Hela förmiddagen hängde regntunga skyar lågt
över hela himlen. Stilla, inte särskilt kallt alls,
men blött. Det har varit ovanligt torrt länge denna
sommar så det bruna gräset jublar nu när regnet kommer.

Säsongens första brasa tändes i vedspisen
samtidigt som jag satte in de sista innanfönstren.

Plötsligt sken solen in och jag tog
kameran med mig och gick ut.
Först en lugn promenad i skogen,
sen en fotorunda i trädgården.

Här har ni hösten...i min trädgård.







 ♥

19 kommentarer:

Anna Truelsen sa...

Mycket vackert!
Kram

Malin sa...

Så nydelige høstbilder! blir inspirert til å ta med kameraet ut!:-)

Fröken Ellfors sa...

Så vackert och så fantastiska bilder!

Fröken Ellfors sa...

Så vackert och så fantastiska bilder!

Rummet för välbefinnande sa...

Du är helt makalös!!!
Du skapar magi...
❤❤❤

G:a Affären sa...

Makalöst vackra trädgårdsbilder, vilken tur att du gick ut med kameran!
Här är det ganska många innanfönster som återstår, jag väntar att plåtslagaren ska komma med fönsterbläcken. Vi är inte så många som har kvar innanfönster, men visst är det en skön känsla när alla är på plats igen. Man är förberedd på en annan årstid.

Kramar
Cia

Linda sa...

Magiskt vackra foton Carina! Ser fram emot att snart få träffa dig ❤
Kram, Linda

Jennys Vita Villervalla sa...

Underbara höstbilder!
Ha det fint!
Kram
Jenny

A House With A View sa...

Gah... superfina höstpics... magiskt vackra...

Många kramizar aka

Sofi sa...

Hej Carina!

Wow vilka fantastiska bilder du tar!
Nu blev jag så nspirerad att jag precis påminde min sambo om fotokursen han lovat mig;);)

Kram Sofi

Ajka sa...

Vackra bilder, till exempel en glad browsing :-)
Ajka

STENLYCKA sa...

Godmorgon vännen!
Underbara foton som vanligt. Njuter!!
Önskar dig en riktig bra start på nya veckan!
Kram Raina

Tusenfröjd sa...

Så vackra höstbilder i all sin enkelhet... men det är väl så hösten är... den bara är!
Ha en fin dag!
Kram Liv

Miriam sa...

Så vackert fångat :)

bella lullo sa...

Le tue foto sono bellissime come quadri d'autore!!
Bellalullo

Celestina in California sa...

Lovely lovely fall photos- very artistic!

Blan betong och gammeldags pioner sa...

oh jisses det där bilderna var ju helt magnifika....precis som jag skrev på min blogg i dag ...stanna upp njut för bövelen.....precis den känslan förmedlade du till mig! Tack kram från Maja

Nordisk gammelt sa...

Smukke billeder du har

På grund af problemer med mit gamle domæne - er jeg startet igen men med et nyt navn. Håber du vil linke til mit nye navn. www.nordiskgammelt.dk
På forhånd tak
Lise

suedecoration sa...

Bonjour
Tres tres belles photographies
MVH Lionel