Experternas spartips

Ni som följer mig på Instagram vet kanske redan att min kamera gick sönder i somras.
Nu har jag fått prisuppgift på vad det kommer att kosta att reparera den och jag inser
att jag kommer att få leva på havregrynsgröt de närmsta månaderna framöver.

Spartips....har ni några spartips?
Jag är aldrig ute på Facebook men allt verkar ju finnas där och helt säkert
finns det någon grupp som heter ”Våra bästa spartips” eller något liknande.
Man kanske borde gå med där.

Har ni tänkt på att om man någon gång läser en tidningsartikel som
handlar om hur man skall gå tillväga för att spara pengar så finns alltid
punkten ”Se över dina försäkringar” med!
De rekommenderar att man en gång om året skaffar nya prisuppgifter för
sina försäkringar och därigenom kan man spara tusenlappar.
Jag vet inte hur det är för er, men för mig har det där alltid varit ett dåligt samvete
som hängt över mig. Borde, måste, hinner inte, orkar inte.
Å så alla dessa telefonförsäljare som ringer och vill erbjuda bästa försäkringen....
Då svarar man, oförberedd, och har ingen aning om hur deras erbjudande står sig
gentemot andra bolags.
Ja jag vet inte om detta någonsin kommer kännas lätt eller roligt men hjälp på traven
kan man få *HÄR.

*Redaktionellt samarbete.

3 kommentarer:

Petra sa...

Usch ja det där är ett konstant dåligt samvete det där med att ta tag i försäkringar...billigare alternativ på både tv kanaler...telefon etc... Jag och min sambo pratade om det häromveckan att ni borde vi verkligen ta tag i det...för jag tror att man kan spara mycket pengar på det...bara man lägger energi på det! Du...jag vet att du gjort en lampa i form av ståltråd och med ett skirt vitt tyg utanpå...har du några tips på hur jag gör den? Typ materialval av ståltrådstjocklek och vilket tyg du använde och hur själva konstruktionen sitter fast upptill? Eller har du tips på vart jag annars kan hitta det?

Ha en fin torsdag!
Kram Petra

Petra sa...

Hej igen!
Tusen tack för lampbeskrivningen. Det lät ju inte alltför svårt så till och med jag kan klara´t. :-)

Nej jag har aldrig haft ett reportage hemma hos oss...men det vore ju alldeles förträffligt roligt att någon gång i framtiden ha ett! Just nu har jag en hel del projekt att göra om och ska måla om i sovrummet och göra klart lite grejer i vardagsrummet och köket och renovera klart mitt gamla drängaskåp som just nu ockuperar halva vardagsrummet. Men när det är klart framåt jul/början av nästa år så tackar jag gärna ja till ett reportage...om någon vill förstås och tycker att vårt hem passar i någon tidning. Du är ju superduktig fotograf som jag inspireras massor av!

Kram Petra

G:a Affären sa...

Så tråkigt med kameran, och den som betyder så mycket för dig!
Något annat jag funderat på är hur det gick med värmepumpen, fick du den? Hoppas det för din bild och text var som gjord för att vinna. Du förstår väl att jag av hjärtat la en röst på dig.
Jag känner likadant när det gäller att se över så tråkiga saker som försäkringar. När orken och lusten kommer ska jag läsa mer på din länk, tack för den!

Kramar
Cia