Vem är den där tanten på stan?


Hej där kära bloggvänner!

Tänker att det är fler än jag som brottas med tankar
och funderingar kring det här med åldrandet.
Jag vet att jag inte borde vara åldersfixerad eller utseendefixerad,
men hur det än är så står den där...FÅFÄNGAN...och hånler mig
rakt upp i ansiktet när jag ser mig själv i spegeln.
Värst är det när man råkar få syn på sig själv i en spegel på stan
och man funderar över vem det är man ser.
För det kan omöjligt vara JAG som går där!

Det var som att det gick en tydlig gräns efter att man fyllt 42 tycker jag.
Nu närmar jag mig 43 och jag kan inte längre blunda för att någonting
håller på att hända med huden. Den är inte lika fast och spänstig längre.
Tydligast märker jag det på ögonlocken.
Jag har alltid haft tunga ögonlock, och visst har man insett att
de kommer inte bli lättare med åren...men vet ni,
nu ser jag rynkor som jag aldrig sett tidigare
och vart i hela friden kom de ifrån så snabbt?!

Skrattar lite smått för mig själv...fast egentligen är det
ett ganska så desperat skratt...när jag tänker på att jag vid 30
gick och tittade på antirykkrämer men de rara expediterna sa
att jag inte hade åldern inne för den sortens krämer än.
Guess what! Jag får inte höra det längre! Ha ha ha...

Nä, dax att ge sig på ”The heavy stuff”!

Kikade in på *Fleur de Santés hemsida och blev glatt överraskad
av deras fina sida och humana priser.
Är det någon av er som provat deras anti-aging produkter?
Tips på ögonkrämer tas extra tacksamt emot!
Jag har superkänslig hud och tål inga starka grejer så,
milt, vänligt och alldeles askungesagolikt undergörande ska det va!

Vad tror ni om denna serie, Skin Evolution...?
Någon som testat den?

Sen blev jag ju förälskad i designen på den här parfymflaskan ovan också...
Den hade gärna fått pryda mitt badrum! Någon av er som testat doften?



*Redaktionellt samarbete

10 kommentarer:

A House With A View sa...

Haha, ja du, här har du en till som inte känner igen spegelbilden i skyltfönstren på stan, fniss :) Det är lite skrämmande faktiskt men inte så mycket att göra åt. Men du är ju jättesöt tycker jag!!

Jag har inga antirynk-krämer men borde nog skaffa, hööög tid för det :)

Kramiz aka

Jenny sa...

Hej,
Min gosse pekade på din bild och sa många gånger mamma, mamma, så jag kan lugna dig att du tycks likna en 31-åring :) eller kanske jag själv måste ta en titt i spegel.

Har hittat din blogg, då jag söker inspiration till eget husprojekt. Kanske det har att göra med att man kanske inte ser äldre ut än man hoppas. Stilig kan man dock vara i alla åldrar och det har nog inget med rynkor och annat att göra. Hoppas du hittar något som fungerar. Har dock själv märkt att livsstilen och maten man äter påverkar mera. Hoppeligen hinner jag själv snart skärpa mig på den punkten.

-Jenny

Anna Truelsen sa...

Sötnos, för mig är du lika vacker som du var första gången vi sågs!

Jag kikade på antirynk krämer i Anderstorp, som var bra för huden! Kolla där!

Kram

Linda sa...

Tycker du är vacker som du är! Säljer ju hudvård och är skeptisk mot antirynk...tror det viktigaste är att man väljer rena och bra produkter som ger fukt till huden...
Kram, Linda

n o r d i n g å r d e n sa...

Vackra kvinna, du får inte redan ha såna tankar, HUR illa ska du inte då må om 30 år, då du fyller 73?? Och det är ju heller ingen ålder idag! Klart man förändras, det är ofrånkomligt, det vore ju närmast "äckligt" om man såg ut som en 20 åring vid 45, hihi... du ser snygg ut och jag är övertygad om att du är det också!!! Blink, blink...

yvonne sa...

Du som är så vacker behöver inte oroa dig. Du kommer säkert åldras vackert också! Det är jag säker på!
Ha en bra fortsatt dag,
YvonneJ "från Boåsen"

Sonja sa...

Haha, uscha - känner igen mig! Fast jag tycker oftast (eller inbillar jag mig) att jag ser hyfsat fräsch ut i spegeln. Det är när jag nån gång fastnar på blid som jag blir förskräckt ;-) Och jag har nyss fyllt 40.

Hursomhelst kan jag tipsa om Vichys produkter (finns på apotek) - använder hela serien som heter Liftactiv och det känns iaf bra :-)

Designe sa...

Haha...gu va jag känner igen mig! Det jag märkt det mest på är när jag ska fota mig själv med mobilen..tycker jag ser okej ut i spegeln..fotar och så tittar jag i mobilen...mäh..så där ser ju inte jag ut! Ser sur ut på alla bilder..allt liksom dras neråt! Är ju bara å hoppas att man inte ser så där sur ut i verkligheten! :) kram

Rörmokaren sa...

Vad är det här? Dold reklam i form av ett inlägg?

Made in Persbo...Carina sa...

Hej Rörmokaren!
Inte dolt alls utan det står klart och tydligt att det är ett redaktionellt samarbete.
Mvh, Carina