Trädgårdsinspiration

Jag kan inte riktigt fatta att växtsäsongen är här nu.
Att naturen vaknade till liv även i år....det känns ju
som ett mirakel varje vår...men faktum är att ute
blommar vårlökarna för fullt och björkarna har fått
sin ljusa skira grönska. Sååååå härligt!

Inne växer sådda frön upp till små gurkplantor, sallat
och tomat. Potatisen ligger på groddning och jag kan
skörda kryddörter rakt ner i grytorna. Sonen undrar om
det är granbarr i maten, men när jag förklarar att det
är det som växer på fönsterbrädan eller i trädgården så
försvinner skepsisen och han äter med god aprit :-)

Vet inte vad det är men i år är trädgårdsdrömmarna
liiiiite större än de varit de senaste åren. Visst, de var
ännu större under ett tiotal år från -95 och framåt men
då hade jag lite andra förutsättningar än jag har nu.
De sista åren har nog viljan funnits men inte ork eller tid.
Hoppas att det blir ändring på det framöver.
Inspirationen finns i alla fall, och ifall du vill bli inspirerad
att sätta fingrarna i jorden så kolla in reportaget Anna och
jag har med i Expressens bilaga Trädgård April 2014 från
Gabriellas fina trädgård vid Helsjön.






Tack Gabriella! För att vi fick besöka ditt paradis
och för att du delade med dig av dig själv och ditt liv!

XO

2 kommentarer:

Meta sa...

Verkligen härliga bilder du visar. det går bara lite för fort tycker jag man hinner liksom inte med att njuta av allt som kommer. Tur att det är lite kyliga nätter än så det lugnar ner farten lite. Lycka till med din trädgård. Det är bara sååå kul älskar min koloni och hade jag inte den då vet jag inte hur jag skull överleva alla min verk som är här hos mig.
Ha en fin och skön söndag
Kram Meta

Designe sa...

Vilken fantastisk trädgård! Så smart med petflaskorna som drivhus! :)