Lata dagar i hängmattan



Jag vill ha en utesäng!
Egentligen vill jag att det ska vara en sån där som
hänger under körsbärsträdens blommande kronor...
med skir tyll runt,  där jag kan ligga och lyssna
på fåglarnas godnattsång samtidigt som jag vaggas till ro.

 
Jag vill ligga där under mitt tjocka gosiga täcke och
med de mjukaste lakan mot kroppen och andas in
våren och sommaren. Den är så kort, sommaren, så
jag vill ta vara på varje fin stund. Tanka energi för att
orka med den mörka kalla årstiden.


Nu har jag inte en stor utesäng under trädkronorna, än,
men jag har en hängmatta som duger väl så bra, och
supermjuka lakan från Beach House som kommer
flytta med känslan av sommar in i sängen hela långa
vintern sedan.


Det är säkert 15 år sedan jag köpte hängmattan, men de senaste
10 åren har den legat på vinden. Men inte nu längre.
Och även om jag själv inte skulle få så mycket tid till
att ligga här så vet jag en liten kille som kommer
tillbringa mycket tid här under sommarlovet ;-).


Påslakan o grått örngott | Beach House Company
Instagram | @beachhousecompany
Örngott med text | By Nord
Svartvit kudde | H&M
Hängmatta | Minns inte ens vart jag köpte den för 15 år sedan men liknande finns bla på Granit

XO

1 kommentar:

Meta sa...

Hängmatta har jag med( om den blir uppsatt nån gång)Längtar till dess jag kan ligga och njuta i den.
Önskar dig en fin vecka
Kram Meta