Papermania

Jag hade bestämt mig för att nu får det räcka med
vackra papper! Vet inte vad det är med just papper...
speciellt handgjort...kanske till och med handtryckt
mönster på...
Fotografier på papper, vackra skrivböcker,
listan kan göras lång.
 
Men jag hade ju redan så mycket fina
presentpapper hemma och kände att jag hade
en hel del att göra slut på innan jag egentligen
hade behov av att köpa mer, MEN,
så råkade ögonen falla på ett set av fina
gråpapper med olika svarta grafiska mönster när
jag var in till den lokala hobbybutiken.
Kunde inte motstå!

Nu är en första ask klädd och fler ska det bli!
Allt från stabila skokartonger till små askar
som det varit doftljus i kan komma att få ett
nytt liv iklädda dessa fina presentpapper.




Just samlandet är ju ett litet kapitel för sig...
Att samla på vackra papper är kanske inte så
ovanligt ändå? Vill jag tro i alla fall!
Men för ett tiotal år sedan samlade jag på...
köttkvarnar och spottkoppar!
Ha ha...det gör jag inte nu längre, men jag har i
alla fall några kvar uppe på vinden vet jag.
 
Samlar du på något?

XO

2 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Fint papper
Visst har man samlat på diverse olika saker och gör fortfarande
ett tag samlade jag på gamla tillbringare,de ligger nedpackade i källaren
Ha en bra dag

tina.s sa...

Fint och lättillgängligt diy :)

Blev lite sugen nu faktiskt...