Skönaste handdukarna

Har rätt så länge nu stört mig på ett gäng tjocka frottéhanddukar
som rivit min hud som ett grovt sandpapper efter badet.
Det finns säkert de som tycker att det är skönt att det river till men
det är inte riktigt den känslan jag vill ha mot huden efter ett varmt bad.

Tänker på det extra mycket varje gång jag sovit på hotell...för deras
handdukar är alltid så mjuka och sköna. Torktumlade...såklart...men
också tunnare och slätare än mina rivjärn.

Men nu äntligen får rivjärnen korgen för jag har hittat min nya kärlek,
tunna släta sköna handdukar. Mjuka mot huden och tar mycket MYCKET
mindre plats i både skåpet och strandväskan. I´m in love!
Ps...och desutom skitsnygga! ;-)

 


Några dagar arbete till innan det är dags för lite semester.
Hoppas på riktigt skönt väder så att det kan bli många
mysiga turer till stranden.

Har visat ett par bilder på IG från vår närmsta strand det senaste.
En riktig paradisstrand.

Handdukar | TineK | finns hos Sprudla i Ljungskile

2 kommentarer:

tina.s sa...

Fina bilder:) jag blir sugen på handdukarna inför sommar 2014 faktiskt....

Ha en finfin semester | kram tina

Åke och Tanterna sa...


Hej...

Hittade Din fina blogg och återkommer gärna och kikar.

Må gott

//Britt