Loppis de lux 2014


Det blir en loppis de lux i år igen, trots allt!

Efter förra årets besöksrekord med trafikkaos som följd
bestämde jag mig för "aldrig mer loppis här hemma".
Och trots att många söta efterfrågat en loppis även i år så har
jag känt att  hur gärna jag än velat så fungerar det inte när
besökarna inte har plats att parkera utan att låsa in varandra.

Men en av förra sommarens loppisbesökare som bor
i byn strax intill mitt hus har nu erbjudit oss att få
hålla till i hennes trädgård.
Det är en jättemysig, lummig och lite kuperad trädgård
med det sötaste gamla hus ni kan tänka er mitt i trädgården.
Gissa om jag blev glad över erbjudandet!

Trädgården ligger undanskymt och mysigt men bakom
några träd finns en bygdegård med PARKERING, he he,
och det är asfalterad väg dit där det går att mötas utan problem.
Mellan bygdegården och den asfalterade vägen finns en
grusplan där man också kan parkera så denna gång lär
det inte bli trafikkaos i alla fall, och DET känns skönt! :-)

Förutom att jag kommer röja mitt hus nästintill tomt
kommer även följande att finnas på plats denna dag...
Suedeco - Lionel & Agnetha
Vintage House - Sandra
Lilla Blanka - Mia D
Trädgårdsägaren - Edyta
Min son & Edytas son kommer förhoppningsvis att röja
på sina rum också - håller tummarna för det!

Sen kan ju Jessica baka bakverk som ingen annan
och hon har lovat att ha café även i år, vilket vi är
väldigt glada för.

Skyltat från väg 44 vid infarten till N Björke, samt inne i
samhället. Busenkelt att hitta!
Maila gärna om ni har några frågor
info@carinaolander.se

Hjärtligt välkomna!

1 kommentar:

Passagården sa...

Åh vad roligt! Detta kan jag inte missa! Mina gamla hemtrakter och allt. :)