Konstnärernas hem

Att jobba som fotograf innebär många långa ensamma timmar
vid datorn, redigera bilder, skicka bilder, leta jobb, sälja jobb,
redovisning och annat kringarbete. Det är faktiskt mest sådant.
Den där delen med att vara ute och fotografera är egentligen
en väldigt liten del av vardagen.
Och visst älskar jag att sitta vid datorn och efterbearbeta bilden
så att den blir så som jag vill att den ska vara lika mycket som
själva ögonblicket då jag ställer in kameran och tar bilden, MEN
det finns något som är ännu roligare och det är mötet med
människorna som lever i hemmen.

När Mia Karlsson och jag var och fotograferade reportaget som
finns med i Sköna Hem Skapa stilen Dec2014/Jan 2015
hos Ellen och Magnus en varm och skön sommardag blev vi
sittandes i timmar och bara pratade om livet och allt mellan
himmel och jord. Tur att sommardagarna är långa och ljusa så att
det blev tid över till att fotografera deras fantastiska hus och ateljé
också ;-).












Tusen tack för att vi fick komma till er!

XO

6 kommentarer:

Designe sa...

Oj vilket underbart hem! Helt fantastiskt! Man slungas bakåt i tiden och det ser så rofyllt ut! Såå vackert! :)

Meta sa...

Förstår mycket väl att ni blev sittande där och njuta av allt vackert och prata om allt. Hur härligt hus som helst skulle gärna komma in där någon gång.
Ha ett fint och bra år
Kram Meta

Bonjade sa...

Beautiful!

Fine evening

angie sa...

soooo beautuful!!!!! angie from germany

A Joyful Cottage sa...

I love everything about this home. Beatiful!

I min smak sa...

Du tar verkligen fina bilder - och hittar härliga hem dessutom!
Susanne