Mitt hem i tidningen Lantliv 6/2015

För ett år sedan kom Anna hit och gjorde ett reportage här
hemma hos mig i Persbo. Resultatet kan ni se i tidningen
Lantliv 6/2015.





 
Tänk så mycket som hinner ändras på ett år...och framför
allt, VÄDRET. Om förra sommaren gick till historien som
en av de varmaste (när har det annars hänt att man åkt och
badat så ofta att barnet till slut bad att få slippa åka med),
så verkar det dessvärre som att denna försommar går till
historien som den kallaste. Hörde igår att Maj månad i år
var den kallaste på 56 år!
Innanfönstren som jag brukar plocka ur i mitten av Maj
sitter fortfarande kvar, och jag eldar i vedspis och kakelugn
varje dag fortfarande...i JUNI. Nä huvva! Nu får vädret
skärpa till sig och därmed basta!

Medan jag väntar på att vädret ska skärpa sig kryper jag
upp i soffan under en filt och bläddrar i Lantliv och
minns hur fint vädret var förra sommaren! ;-)

XO

4 kommentarer:

Meta sa...

Det är kul att se hur fint du har fått det hos dig Vet ju hur mycket strapatser det var på vägen dit kullblåsta ladan och så vidare.
Ha det så gott i ditt fina hus
Kram Meta

Annabell sa...

Så fantastiskt fint du har det:)
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Så ljuvligt fint du har det! Ja nu hoppas vi att sommaren kommer!
Kram Anna

Syster vit sa...

Bara älskar ditt kök, såå härlig känsla :)
Kram Liselott