Hemma hos grundaren av "Sweden With Love"

Förra sommaren blev jag kontaktad av det amerikanska magasinet
Lonny, som ville att jag skulle åka tvärs över landet till Karlshamn 
för att fotografera ett hem åt dem.

Det var mitt under semestern som jag en tidig tidig morgon lastade
bilen full av kamerautrustning, rekvisita, blommor från min
mammas trädgård och sen styrde söderut mot Blekinge.

Uppdraget jag fått var att styla och fotografera hemmet hos
den prisbelönta journalisten Ulrica Wihlborg som under
16 års tid jobbat på People magazine (som har mer
är 40 miljoner läsare varje vecka) och People.com (som
är den ledande nöjessiten med mer än 1 billion träffar
varje månad).

Ulrica har intervjuat en lång rad storheter som t.ex.
Tom Cruise, Kevin Costner, Angelina Jolie, Catherine
Zeta-Jones, Heidi Klum, Eva Longoria, Eddie Murphy,
John Travolta och många, många fler.

Efter att tredje barnet fötts kände Ulrica att hon ville tillbringa
mer tid tillsammans med barnen och därför lämnade hon
hemmet i Santa Monica och sin framgångsrika karriär i
Hollywood för att tillsammans med maken Craig Forrest
och barnen flytta till ett lugnare liv i Sverige.

Så ni kanske förstår att det var en och annan fjäril som
fladdrade i magen på mig när jag satt där i bilen, och
många tankar hann passera genom huvudet innan jag kommit
fram till deras hus i ett idylliskt villaområde i vackra Karlshamn.

Det jag mest funderade på under resans gång var naturligtsvis,
måtte jag göra ett bra jobb så inte uppdragsgivaren blir besviken,
men också, varför just jag? De hade kunnat välja vilken världsvan
fotograf som helst...och så väljer de en folkskygg fotograf från
landet i en liten by på västkusten. Jag fick aldrig riktigt ihop
det där. Men jag är så obeskrivligt tacksam över att jag fick frågan,
så att jag fick möjlighet att utmana mina rädslor och att faktiskt
våga tacka ja och åka på detta jobb.

Sommar-Sverige visade sig från sin allra bästa sida den där dagen.
Tropisk värme gjorde att man fick en känsla av Californien där
i huset som var inrett i en tidlös mix av skandinavisk och amerikansk stil.

Efter att Ulrica lämnat sin karriär i Hollywood och flyttat till
Sverige startade hon Sweden With Love som är ett
livstilsmagasin på nätet och som med Ulricas egna ord beskrivs så här...

"I also felt strongly that we needed a space where there’s
no pressure to buy stuff. Where we don’t compare ourselves
to others and feel we come up short. Where we know that happiness
has nothing to do with what we own, but what we give without
expecting anything in return. Where we can find the courage
to listen to our instincts, and the guts to follow them.
Where kindness rules. And where, after we close our browser and
go about our day, we feel uplifted and excited about the possibilities
of our own lives." Citat: Ulrica Wihlborg







Stort tack till Ulrica Wihlborg och Lonny Magazine för förtroendet!

XO

2 kommentarer:

Ulrica Wihlborg sa...

Tack underbara Carina for de fantastiska bilderna och for en magisk dag! Du ar enorm, och vi ar sa tacksamma for att just du kom hit och gjorde vart hem sa fint, och tog sa vackra bilder. Stor kram!

Ulrica Wihlborg sa...

Tack underbara Carina for de fantastiska bilderna och for en magisk dag! Du ar enorm, och vi ar sa tacksamma for att just du kom hit och gjorde vart hem sa fint, och tog sa vackra bilder. Stor kram!