Loppis - Marknad - Café


Den 12 September hoppas vi på fint väder för då kör vi loppis
med café igen i Norra Björke.
Vi håller till i samma mysiga trädgård, "Everts", som förra året.
Den ligger på bygdegårdsvägen och det är tydligt skyltat.
Gott om parkeringsplatser finns det eftersom bygdegården ligger
bara ett stenkast bort.

Vi är 7-10 tjejer som har bord med loppisgrejer varav en av oss
är rekvisitör för filminspelningar och jag måste medge att jag är
hemskt nyfiken på vad hon kommer ha med sig.
En annan tjej har haft en retrobutik som nu är nedlagd och hon
har mycket prylar kvar att sälja.

Edyta, vars trädgård vi håller till i, säljer sina handgjorda naturtvålar.
Utan överdrift de bästa tvålarna jag någonsin använt. Jag kan inte tänka
mig att använda annan tvål längre. Jag till och med hackar ner
tvålen i småbitar, lägger dem i en pumpflaska och fyller på med vatten
och när de löst sig har jag flytande tvål som jag även använder som
diskmedel. Inga konstigheter utan bara naturliga ingredienser som är
snälla både mot männsika och miljö!

Antikveteranerna Suedeco finns på plats med sina underbara franska
antikviteter. Det är en fröjd att botanisera bland de vackra ting de har
med från sina resor.

Så blir det café också med godsaker att mumsa på när kurret i magen
sätter in. I anslutning till caféet kommer det också att säljas handgjorda
armband där pengarna går till Djurambulansen.

Så ta med dig dina vänner och kom till Bygdegårdsvägen i Norra Björke
den 12 September. Vi har öppet kl 11-14 men kom gärna i god tid för det
brukar bli kö. Ta gärna med kontanter i små valörer.
Varmt välkommen!