Växthus med medelhavskänsla

I början av Augusti hade Anna och jag med ett reportage i
Leva o Bo (31/2015), från familjen Ottossons/Oredssons växthus.

Växthuset fungerar som ett uterum där de njuter av att kunna äta,
vila och umgås i skydd för de ibland rätt hårda vindarna vid
hallandskusten. Det är hela 27,6 kvadratmeter stort och här finns
plats för en rejäl matplats, en dagbädd, en bänk där man tex kan
duka upp en buffé, en myshörna med fotölj och inte minst odlingar.

Behöver jag säga att jag önskar mig en plats som detta i min trädgård?
Jag bor visserligen inte vid hallandskusten, men här kan vara kallt
och blåsigt ändå, och inte minst kan man ju komma undan från
regn och knott :-) ...Santa, PLEASE!






Tusen tack Jennie med familj för att vi fick komma till er!

XO

2 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Uuuuunderbart! : )

Meta sa...

Härligt men du skulle det passa i din trädgård??. Nja tror inte det, du får nog ta till de gamla fönstren och bygga själv, då skulle det bli toppen.
Det är tur att man kan variera sina hus som man känner för.Annars skulle det kännas lite knasigt.Jag målade mitt svart och det blev toppen tycker jag.
Ha det så gott
Kam Meta