Gott om plats i Lanthandeln

Har man 5 barn i åldrarna 1-13 går det åt en del utrymme för att alla ska
få plats. Familjen Skoglöw fick till slut sin efterlängtade lanthandel även
om de först trodde att den gått förlorad. Med delar av inredningen från
den gamla lanthandeln bevarad, högt i tak och avundsvärt höga fönster som
släpper in massor av ljus som grund har familjen satt sin personliga och lite
bohemiska prägel på huset.

Jag kan utan omsvep säga att jag längtar tillbaka. Tillbaka till den härliga
känslan i huset och till konversationen med Sandra vid matbordet. Den där
samhörigheten man känner när någon annan har samma tankar som en har
själv. Att återbruka, leva mer ekologiskt och självhushållande. Att inte leva
över sina tillgångar. Ja, allt det där skulle jag säga att familjen Skoglöw är
tusen gånger bättre på än mig...men det är så härligt att få förebilder!

Reportaget som Johanna och jag gjorde hos familjen finns ute nu i tidningen
Lantliv 10/2015.
Sandra finns på Instagram som @_signelin_








Tusen tusen tack för att vi fick komma hem till er! 

XO

2 kommentarer:

Patricia Merella sa...

Belle maison, bonne journee, Patricia

minttraum sa...

What a beautiful home. Im absolutely in love.
Greetings,mandy