Julen hos mig

Det har varit så mörkt i December så jag har knappt haft kameran
framme på fritiden, men en dag höjde jag ISO´t till skämsnivå och
tog några bilder för att minnas julen 2015.


En vit amaryllis hänger mitt i ett fönster med
dekoration av granris och buxbom runt stjälken.


Älskar stjärnan jag köpt på Granit.


Årets pepparkakshus blev ett utedass. Skitenkelt att göra, hehe ;-)



Vår katt Maja försvann i slutet av Augusti och vi hoppades länge
på att hon skulle komma tillbaka. Vi vet inte om räven tagit henne,
eller om en strykarkatt helt enkelt har jagat bort henne. Hursomhelst
så adopterade vi några månader senare en övergiven ungkatt från
Djurskyddet Bohuslän, och med detta lilla yrväder i huset var det
otänkbart att klä granen med antika kulor i sköraste glas. Så denna
jul har granen enbart dekorerats med oömma saker....och tur var det
för katten river ner, jag hänger tillbaka, hon river ner igen, jag hänger
tillbaka...och så håller vi på. Det händer nästan varje morgon att jag
hittar julgranspynt långt ut i köket.

Blå timmen...det är något speciellt när snön ligger vit och
skymningen kommer. Mer bilder på det kommer en annan dag.


 XO

4 kommentarer:

Kaisa / Villa Murunen sa...

Ihana koti ja sisäänkäynti niin hurmaava!

Meta sa...

Ja men du så fint du har det. Man får ta seden som den kommer med det mesta i livet vare sig det handlar om katt eller annat.
Njutarbilder du bjuder på.
Önskar dig ett riktigt gott 2016
Kram Meta

Jacob William sa...

Just beautiful

________________________
American Actor HD Wallpapers

gerry smith sa...

I will certainly return.HD Wallpapers