Om att känna sig extra fin

För några år sedan bar jag varje dag en riktigt bred silverring med
ett personligt budskap på. Jag valde budskapet själv och varje dag i
flera år påminde den mig om vad som är viktigt i livet.
Men sen gick jag ner nästan 20 kilo i vikt och ringen blev alldeles
för stor så jag kan inte ha den längre. Den ligger nu bland de få kära
smycken jag har och påminner mig med dess budskap där istället.

När jag var på loppisen hos Marie förra helgen så hade min fina
vän, smyckesdesignern Mia, med sig ett par små glasmontrar med
fina handgjorda smycken. Jag skulle ju inte köpa något hade jag
bestämt mig för men när kärleken slår till står man handfallen.


Jag såg den och tänkte, passar den så köper jag den...och den
passade PERFEKT! Var som gjord för mig, och jag var helt såld!
Nu sitter den på dag som natt. Jag känner mig naken utan den och
jag känner mig extra fin när jag har den på mig. Inte minst påminner
den mig varje dag om min fina duktiga vän Mia som har mött många
motgångar i livet men som reser sig och står stark och som jag
beundrar oerhört. All lycka till dig Mia!


 

XO


1 kommentar:

Meta sa...

Annorlunda och så fin.
Njut av dagen
Kram Meta