Blå hösthimmel och gula löv

De gula löven yr och virvlar mot klarblå himmel idag
när jag tittar ut genom fönstret. Det slår mig att det är
precis de färgerna jag har i soffan här i vardagsrummet.
Blå hösthimmel och gula eklöv.


En pepparkaksdeg står i kylen och väntar på att bakas ut.
Jag har gjort en grunddeg på nytt sätt jag inte gjort tidigare
och jäklar så god den blev. Om pepparkakorna blir hälften
så goda som degen så blir jag nöjd. Jag skulle kunna sätta
i mig hela degen precis som den är...men jag får behärska mig.


Pepparkakorna ska vara med i morgondagens fotografering
och en del av degen ska jag krydda på ett annat vis. Det ska
bli spännande att smaka på det färdiga resultatet sen.
Ni kommer att få se resultatet och även recept i ett nummer
av Leva & Bo som kommer ut till advent.


Nu är det dags att gå ut i skogen. Känna höstklara vindar
mot kinderna och plocka in material för att dekorera dukningen
med imorgon.


XO

1 kommentar:

Ekenäsliv sa...

Ser verkligen fram emot det reportaget :)