Lustfyllt hos Christin och Anton

I Allt i Hemmet 3/2017 har Johanna och jag med ett reportage
från Christins och Antons färgglada lägenhet i Malmö.

Det var när vi parkerade på gatan nedanför huset jag fick syn
på mitt livs första cykelparkering med våningshiss.
Säkert vardagsmat för storstadsbor men för mig som bor på
landet en bit bortanför alla grannar som bor en bit utanför den
lilla byn som ligger någon mil utanför den inte särskilt stora
staden var det en ögonöppnare. Superbra att så många cyklar,
verkligen! Men flervånings cykelställ, jag är förvånad fortfarande
ett år senare. Skulle velat se hur man gjorde för att hissa upp och
ned sin cykel där.

Jättekul också att se att det fanns odlingar på innergården till
huset där Christin och Anton bor. Själva hade de fönsterbrädorna
fulla i sovrummet med frösådder som snart skulle planteras om och
få följa med till deras lantställe. Jag gillar verkligen att även de som
bor i städerna odlar den mat de kan efter deras förutsättningar.





 
Vill ni se mer från familjens hem än vad ni kan se här och i
Allt i Hemmet 3/2017 får ni ta en titt hos Christin på Instagram
@midiss

Varmt tack Christin och Anton för att vi fick komma till er!

XO

Inga kommentarer: