Kroatien - Med More Sailing till Milna

Samarbete med More Sailing.

Jag har ingen större erfarenhet av båtliv och innan jag klev ombord
på Lady Nor hade jag aldrig satt min fot på en segelbåt. Därför känns
det så himla kul att nu få upp ögonen för denna typ av resande.
Jag visste inte ens om att denna typen av resor fanns förrän jag hörde
talas om More Sailing, och desto roligare för en landkrabba som mig
att helt plötsligt få möjlighet att lära mig segla. Skitkul rent ut sagt!
Igår tog åkte vi med båten till Milna på ön Brac. Under natten blåste
det upp och med upp mot 30 m/s i byarna så beslutade kaptenen på
båten att ligga kvar i hamn och därför har vi idag haft hela dagen till
att upptäcka ön. Mer om det i nästa inlägg.

Man kan när som helst ropa "BADSTOPP!" och sen
är det bara att kasta sig i böljan den blå! :-)


På väg in mot Milna.


 Det är två båtar från More Sailing som seglar "tillsammans"
och här ligger den andra båten i mitten strax före oss.


Här har vi Pixel, den andra båten, på väg in mot kajen.


En klassiker... 

 

Anna i en av Milnas vackra gränder.



Vi är totalt 13 personer ombord på båten med gäster, skeppare och värdinna.
Jag vet inte om vi haft tur men alla på båten är så himla goa!
Här sitter Jessica, en av alla de goa tjejerna.


Inga kommentarer: