På plats i Kroatien med More Sailing

Samarbete med More Sailing.

Jag har aldrig seglat i hela mitt liv men när jag fick erbjudandet
om att följa med på More Sailings seglarresa var det lätt att tacka ja.
Ett tillfälle att få lära sig något nytt. Något som jag inte haft chans till tidigare.

More Sailing arrangerar seglarresor i Kroatien, Grekland och Karibien.
Man kan också segla atlantresor där man under 16 dygn korsar Atlanten.
Det fina med More Sailing är att man kan vara en kunnig seglare men man
måste inte kunna segla. Man kan precis som jag vara total nybörjare.
Om man vill får man lära sig vara med och segla under resan, men 
vill man hellre bara sola, bada och njuta av stillhet och vackra vyer
så går det precis lika bra. Man väljer själv helt enkelt.

Igår flög Anna och jag från Landvetter till Split och där blev vi
upphämtade tillsammans med de andra resenärerna av More Sailings
personal. Vi åkte till Primošten och fick tid att äta lunch och bada
innan vi klev ombord på vår båt Lady Nor.

I solnedgången styrde vi mot hamnen i Rogoznica där vi nu tillbringat
natten. Nu efter frukost styr vi vidare mot nästa mål. Mer om det
i nästa inlägg. Under tiden ska vi fotografera och njuta av dagen.







Inga kommentarer: