Blå blå blåååbär

Hej på er!
Något som betyder väldigt mycket för mig är skogen. Djupa skogar med mossiga stenar, stora trygga trädstammar, fågelsång och vindens sus uppe bland trädkronorna. I övrigt bara tystnad.
Sänker man blicken och ger sig tid att verkligen titta upptäcker man ett landskap likt inget annat.
Mossor i alla varianter. . .


Knotiga grenar, ljung och andra små växter. . .



Mörka skuggor, ljusa gläntor. . .



Lavar, svampar och spår av djur. . .



Blåbär och lingon. . .



Och världens bästa lekplats för barn!
Igår när jag och sonen var ute och plockade blåbär förvandlades plötsligt ett nedfallet träd till en rymdraket som tog oss till planeten Gröt! Där bodde det kockar som bjöd oss på de ljuvligaste maträtter planeten hade att erbjuda.
Tänk vilken lycka att vi i Sverige har vår allemansrätt!

Till kvällen sen kom grannarna över och grillade med oss och som efterrätt gjorde vi i ordning kladdkaka med grädde och nyplockade blåbär i massor. . .mums!
Kramelikram på er och ha det BÄST!

Kommentarer

Gorgeous photos once again. I do admire your talent!! Julie
Anneli sa…
Hej Carina!
Uuuunderbara bilder igen!! Jag blir så sugen på att investera i en riktigt bra kamera när jag ser vad du kan göra med din!! De 3 första bilderna har en ljuvlig grön nyans...de skulle du kunna trycka upp i kanvas -tyg och ha som tavlor...vackert!!
Måste bara fråga vad du har för kamera? Känner att det är dags att uppgradera från min lilla kompact -variant;)

Kram
Jag blir stum när jag ser dina otroligt vackra bilder. Jag har samma fråga som ovanstående....vad är det för kamera du använder, jag vet åxå att det beror inte enbart på det, utan även på den som håller i kameran ;), men det skulle vara intressant att veta vad för en kamera det är.

Hmmm "Planeten Gröt" det verkar vara en intressant plats......önskar att jag visste om den planeten när mina barn var små, dom hade kanske haft bättre aptit på gröt då *fniss*

Håller med dig om att skogen är en trollsk och underbar plats, man känner sig ömt omhuldad när man går i gammal skog.

Kramis Cin
Visst är vår natur härlig och den måste vi vårda..

Vilket bra ställe att åka till med rymdraketen, dit skulle man kanske ta sig ;-)

Härlig kväll ni hade..

Kram
Mia
Anonym sa…
Jag blir mållös......Dina bilder är bara så fantastiska. Jag riktigt ryser. Är så glad att jag hittat till din blogg för inspiration. Ha en skön söndag! Kram Sofia
pysseltanten sa…
Låter häärligt...=))
Ha en fin söndagskväll...
Kraamizar Git
Otroligt bra bilder!!!

Cina
johanna sa…
Hej
ååå vilka bilde du tar ...helt fantastiska!!!!! Kraaaam
STENLYCKA sa…
Så vacker vår skog och mossor kan vara när man får se det genom din kamera. Du har verkligen öga för att ta en vacker bild. Du är en konstnär.
Kramar
...men du är verkligen inget blåbär du det gäller att fota, magiska skogsbilder!! Mari.
Carro sa…
Vilka vackra bilder! Och en helt underbar blogg! Jag blir grymt inspirerad när jag kikar runt hos dig =O)

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin