Det blir Um-bra i farstun

Jag har ju visat nån liten glimt från vår banangula lilla köksfarstu tidigare.
Eftersom den är så liten är det ju inget stort projekt att slänga på lite färg där men det har ändå haft väldigt låg prioritet här hemma. Dels för att farstun haft en väldigt mysig känsla trots att knallgult inte hör till mina favoritfärger men också för att jag inte vetat riktigt vilken färg som skulle passa bättre utan att förstöra den gammaldags känslan.

Nu hade jag efter mycket funderande bestämt mig för att det skulle bli ljust nougatbruna väggar med mörkare nougatbrun golvlist och dörrfoder. Jag bröt den vita färgen med den mängd bränd Umbra som skulle till för att det skulle bli en krämig fin nougatfärg. . .men det syntes knappt någon skillnad. Hävde i lite till, och lite till, och lite till. Tillslut vågade jag inte ha i mer för jag tänkte att den kanske mörknar väldigt när den torkar. Det gjorde den inte, så nu är väggarna ljust puderfärgade. Det blev fint det med.
Listerna är inte målade än, men när det är fixat ska ni få se en bild på HELA den lilla farstun ;)


KRAM!

Kommentarer

Ja, ja... känner jag dig rätt så kommer det att se alldeles perfekt ut på alla sätt och vis oavsett vad för färg det är på väggarna! Jag gillar ju som du vet allt du gör och har så mig behöver du inte övertyga... jag är på din sida :)

Kram Jenny
Kristin sa…
Hej du! Det blir nog kanonfint! Vi bröt också vit linoljefärg med umbra och hade i vår hall och tvättstuga fram till i våras, då jag målade om. Det var en nougataktig ton. Jag gillade den hemskt mycket men efter 7 år så kände jag för att prova något nytt och så blev det en varmgrå färg istället.

Jag har inte hunnit kommentera hos dig men guuuuuuuuuuud vad jag blir avis på hur snyggt du har det... och hur snygga bilder du tar! :-) Du är nog den mesta må-bra-bloggen jag vet just nu, jag får alltid en massa inspiration från dig!

kram nu och ha en bra vecka!
/Kristin
LOPPISLIV sa…
Hej Carina! Det kommer att bli jättefint, ska bli kul och se slutresultatet. Creme är så snyggt till vitt och nött. Ser en superfin liten hatthylla där på väggen som skymtar fram också mer underbara krokar på. Och din militärväska, sicken skönhet, särskilt med den lilla vrikade rosen till. Ja du Carina, allt du gör blir jag så inspirerad av jämt...det är så härligt. Fönsterluckorna du satte upp som vindskydd likaså, de ser helt ljuvliga ut där i din hörna söndriga men helt underbara.....Önskar dig en underbar dag. Här i blekinge lyser solen idag. Kramen Paula
Halloj !!
Åhhh vad du är duktig, det kommer att bli en helt underbart ljuvlig hall, nu längtar man tills det är klart så att du kan visa oss !!
Ha det gott
Kraaam Anette
johanna sa…
Hej
Det kommer bli sååå fint! Ser så fram emot att se...Du frågade om bilderna och det stämmer att jag oftast sänker färgmättnaden , det blir ju så fint. Ibland vill man ju ha de klara o fina men är det svårt att låta bli mättnaden=))

Tack för din snälla kommentar hos mig!
Kraaaaaaam
Mejrams! sa…
Det syns redan nu att det kommer att bli så fint. Ser fram emot att se det färdiga resultatet. Trots att jag inte heller är någon riktigt gul människa så blir jag glad av den gamla gula färgen, så jag förstår att du låtit den sitta. Kram Merja
Att döma av det lilla du målat på bilden så blir det kanonbra...

Måla lugnt och ha en bra dag..

Kram
Mia
Anneli sa…
Jag bara njuter av att se alla de vackra byggnadsdetaljer i din farstu!! Visst är det svårt att bryta till rätt nyans...hos oss är alla fönsterfoder, dörrar och listor målade med en bruten grå nyans...tror du att jag lyckas få till det från en gång till en annan...nix!! Får väl istället säga, att jag strävat efter levande ytor...*heh*
Gillar skarpt din militärväska!! Skulle passa perfekt till min höstoutfit;)

Kram
Unknown sa…
Det kommer att bli ljuvligt det ser man redan nu Carina!! Vilken charm med fönstret där med:)

Ska bli spännande att se det färdigt.

Kram kram Pia
Hej!!
Åh va mysigt..Det ser så hemtrevligt ut..

Så där gammaldags och härligt..Man vill bara sätta sig på en stol..Dra på sig raggsockorna och gå in i köket sätta sig ner och dricka lite kaffe och lyssna på klockans tickande..
Ja, såna känslor får jag hos dig..
Kram Anna
Lilla Blanka sa…
Hej vännen!

Åh vad roligt projekt! Lagom litet för att man inte skall få målarkramp och...ja det kommer bli alldeles underbart, det syns redan!

Kram
Mia
Jag tycker att det ser ut att vara en alldeles underbar nyans! Eftersom jag inte är någon gul-människa heller så förstår jag önskan att måla om, även om den gula färgen just här också gav en mysig känsla, och som sagt, man vill inte förlora den gammaldags känslan. Men det där kommer att gå så bra så!
vilken ljvulig farstu ni har! Jag är superspänd på hur den kommer att bli! Bara drunknar i alla originaldetaljer :) KRAM!
Millas hem sa…
Tufft att blanda till sig en egen färg! Det ser ut att bli superfint i din lilla farstu!

Kramis

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin