Plötsligt låg det där framför mig...

Vet ni, jag blev så himla glad när jag var ute på en promenad i skogen för ett par veckor sedan. Det var den härligaste av vårkvällar och när jag gick där bland vissna fjolårslöv så hittade jag ett hjorthorn!

Husets förre ägare hade spikat upp horn överallt på husväggarna och det var det första jag rev ner sen vi fått tillträde. Jag fick för mig att det var renhorn (tyckte inte det passade här i södra sverige) men nu börjar jag fundera på om det kanske var just hjorthorn som han hittat när han var ute i skogarna runt huset.
Vi har ju stora kronhjortar som passerar förbi här ibland...de är så mäktiga och vackra...och jag är så glad för hornet jag hittade :)


Hoppas er Söndag blir riktigt härlig!

Kommentarer

Heisan


så fint horn du har funnet...

og nydelig bukett...

ønsker deg en fin søndag O=)

klem O=)
Underbar bukett du plockat. Sonens rum är verkligen jättemysigt inrett med så fina detaljer- gillar lådan med ladugården som lock. Ser fram emot att se vad du fyndat på loppisen
Ha en fin morsdag
Kram
Annelie
Unknown sa…
Vilket fynd! Tänk vad man kan hitta i skogen. Jag skulle gärna vilja komma på din loppis i sommar.
Ha en fin morsdag!
Kram Anna
It's me sa…
Wauwwwww.amazing what a find !!!

Lucky you !!! lovely flowers.........hugs from me Ria
Gypsy Purple sa…
Please see my blog for a link and a mention in my Fabulous Friday post. XX Gypsy Purple

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin