Reportage

Hej på er!


Vilken härlig vårdag vi haft idag. Är så fint ute nu när
björkarna har musöron och buskar har börjat bli gröna :)

Anna och jag har nu ute ett reportage från Skoga Gårdsmejeri
i Nr 4/2012 av tidningen Gård & Torp.
Maria som driver gårdsmejeriet hemma på sin mysiga gård i
Halland gör de allra godaste ostar jag smakat.
Det vattnas direkt i munnen när jag tänker på Marias Chevréost
tillsammans med rostade pinjenötter och honung eller fikonmarmelad.
Mums!


I förra numret av Gård & Torp (3/2012) hade vi med ett reportage från
Magnus och Malin vid Helsjön som av eget timmer tillverkar
egna fönster och annat hemma på gårdens snickeri.


I nästa inlägg återkommer jag med svar på era frågor (se föregående inlägg),
om det är någon mer som vill fråga om något har ni fortfarande chansen
några dagar till :)

Kommentarer

G:a Affären sa…
Aha, var det ni som gjort reportagen... jag var så inne i text och bilder och tänkte inte på vem som gjort dem.
Underbara bilder, så duktig fotograf du är!
Jag prenumererar på G&T och tycker det är en bra tidning och jag kommer väl ihåg reportaget från Skoga gårdsmejeri, inte enbart för att jag älskar getost.
Hur många reportage medverkar du i under ett år?
Gissar att det blir många resor också, hur långt hemifrån är du beredd att åka?
Önskar dig en fin helg,
Nellie sa…
Ååånej, nu lyckades du få igång mitt snålvatten också!! Ska vara vid Bredsjöns fårmejeri utanför Hällefors i två dygn (för jobbets räkning) om ca en månad. Älskar all ost så det ser jag fram emot. Ha det bra
fina reportage som alltid! sugen på ost blev jag med....kramis semlan
det måste vara härligt att få komma och göra reportage...och se alla härliga hem som finns i vårt vackra land! Kram från Maja
Anonym sa…
SÅÅÅ fina bilder:) Jag undrar om du har twitter eller facebook så jag kan följa???

Vill du se härliga bilder från botansika i GBG, då kan du kolla in min blogg:)
Ha en kanonvecka.

LOVE Maria på inredningsvis

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin