Tillbaka från Blåkulla

Så är påsken till ända och jag kan bara konstatera att det varit en helt underbar påsk.
Fem dagar ledigt med sol och värme. En hel del har blivit gjort här hemma också. Trädgården är vårstädad, en gran fälld, påskbrasan eldad mm.


Kisse tyckte dock att det var lugnast att ligga kvar inne.


När vi så skulle ta traktorn med lastbrygga på bort till en hage och hämta hem stolparna där hittade vi inte järnstängerna som ska sitta på bryggan för att man ska kunna lasta mer på höjden. Jag gick upp på magasinet för att se om jag kunde hitta något annat vi kunde använda istället och helt plötsligt föll ögonen på lite andra bra och ha grejer som jag fick sån lust att fixa i ordning. Visar en förebild, det är en svarvad trämojäng som jag inte vet vad den har varit till och en hög med skåpvred. Vi behöver två skåpvred i mässing till ett köksskåp och jag hade planerat att köpa sådana under sommaren men två av dessa ser ut att vara av mässing (skymtar under den flagnade förnicklingen). Så nu ska bara förnicklingen bort innan vi kan använda dem. Trämojängen ska jag måla och shabba till nån dag tror jag.

Kommentarer

Vad praktiskt att ha ett ställe där man kan göra sådana fynd! Ja, visst har det varit skönt med påskledigt, och jag skulle inte tacka nej till ett par dagar till!
Samma här! Några dagar ledigt till hade varit skönt. Så man kunde vila upp sig lite också :) ...men det är rätt skönt att känna att man fått en del gjort också.
Vi får se fram emot nästa ledighet...
Kram, Carina
Ida sa…
=) Vad skönt att höra att ngn känner igen sig. Men som du skriver, bättre att passa på att njuta. Kan i ärlighetens namn inte påstå att jag var särskilt pigg när sedan mammorna kom. Men får ta igen det nästa gång när en annan kanske inte så städgalen mamma håller i träffen.

Vilka vackra bilder du visar på din blogg. Det märks att du är intresserad av fotografering. Boken du skrev om i allra första inlägget verkar intressant. Skulle behöva läsa ngt sådant också. Man blir ju mer och mer medveten.
Ha det så gott.
Kramar Ida
Hej Carina :)
Tack för titten hos mig.
Men vilket fint hus ni har...blir galen, me want!
det finns säkert massor av fint att plåta från det, väntar med spänning, kramar Anna
Myriam sa…
le chat a toujours la meilleure place dans une maison!

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin