Vårplantering

Vilken helg det har varit! Riktigt sommarväder!
I lördags var hela familjen i Nossebro på Veterandelsmarknad. Vi har varit där tidigare som besökare men denna gång hade M och en vän till honom en del att sälja så vi hyrde två platser och så klämde jag in mig på ett hörn med lite smått och gott. Det ger inte så mycket pengar men desto mer glädje. Jag säljer hellre sakerna billigt och låter någon annan bli glad över att ha gjort ett fynd än att försöka få ut mesta möjliga för mina avyttringssaker. Sen är det ju så skönt att slippa dra med sig allt hem igen.
Jag och L tog en liten sväng runt bland säljarna för att se om vi hittade något roligt också. OM! Jodå jag hade kunnat köpt utemöbler, korgar, gamla vackra reseväskor och mycket annat MEN, det blev en leksak och ett par t-shirts till L och till mig blev det en liten liten apoteksflaska och en stor trådrulle. Gissa om jag är stolt över mig själv!

Idag tänker jag visa er hur det blev med växterna jag planterade häromdagen.
Först en bild på hur det såg ut före.


Så här blev det. Det ser ju alltid lite glest ut i början men jag hoppas att det i slutet av sommaren ska ha växt ihop. Som ni ser är det ett mellanrum mellan planteringarna men tanken är att de ska gå ihop till en plantering sen men istället för att köpa alla plantor så ska jag försöka föröka de jag redan köpt.

Här är lite fler blommor.

Glöm inte utlottningen som håller på till nästa helg! Se i tidigare inlägg hur du deltar.

Kommentarer

Hulda sa…
Så vakkert du har plantet. Jeg falt for den gamle tønna, pelargonene, kassen med stemor og den rustne krona. Nydelig!
Vilka fina planteringar! Helt i min smak! Tycker att du gör helt rätt, man ska lämna lite plats för växterna att växa ju.

Wow, jag är imponernad - du lyckas både sälja grejer och låta bli att köpa så många nya. Jag skulle verkligen behöva lära mig att även sälja saker på loppis...

Kul att du gillar mitt bord, jag är så nöjd med det. Ska bara slipa lite så att det blir lite lenare.

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin