Rent hus

Idag skulle vi bygga i badrummet (som vanligt), och min mor undrade om vi behövde hjälp med barnpassning.

Jo tack! Lite underhållning av sonen skadar ju inte. Det tar så lång tid att snickra och måla när man ska avbryta för att putta på gungan och göra andra roliga saker hela tiden.

Sagt och gjort moderen kom tillsammans med min moster (vi brukar kalla dem Rent-hus-patrullen) och sin vana trogen fick vi inte bara hjälp med att underhålla sonen utan med andra handen putsade min mor alla fönster på utsidan och hjälpte min moster att skura våra trasmattor :)

Det är rejält virke i den generationen, de klarar helt enkelt inte av att sitta på rumpan utan finns det något att göra så tar de tag i det och ser till att det blir gjort.

Jag är dem evigt tacksam för all hjälp jag fått genom åren!

Visar också en bild av vår lilla köksfarstu.


Imorgon, Lördag, är det sista dagen att var med i utlottningen! Vill du vara med och inte har skrivit ett inlägg än i utlottningsinlägget så gör det nu. På söndag drar jag en vinnare. Kika in och se om det blev du!
Jag önskar er en riktigt go helg i det härliga vädret!

Kommentarer

Hulda sa…
Virkelig et koselig hus dere har. Fine bilder av den gamle kosten og matten. Likte så godt steintrappa også. Ordentlig landlig idyll hos dere. :) Supre ting du har fått i posten nylig også.
Floralis sa…
Hej Carina!
TACK för att du lämnade en kommentar på min sida så att jag hittade hit! : ))
Vilket underbart ställe ni har och vilka fina bilder du visar. Trädgårdsintresse finns det också ser jag. Toppen! Hit återkommer jag.
Vad går du på för yoga förresten?
Jag måste säga att jag har haft mycket hjälp av yogan. Det märker man nu när man härjar och böjer sig över blomrabatterna... : ))
Ha det gott!
/Anneli
Tack för era värmande ord! Jag tränar Hatha-yoga. Jag känner precis som du att yogan gör nytta. När jag tänker tillbaka på hur det kändes i kroppen första gången jag tränade yoga och jämför med nu så blir jag nästan mörkrädd. Min kropp behöver yogan helt enkelt.

Ha det fint!
Kram, Carina

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin