Största inspirationskällan

Hej raringar!

Här är hela huvudet överfullt av snor och jag försöker bara ta det lugnt och göra minsta möjliga. Sonen är också hemma och är krasslig så vi försöker pyssla om varandra så gott det går. Han är så rar när han säger...Mamma jag ska bädda ner dig!...så kommer han med famnen full av kuddar och filtar. Älskade lilla barn!

Som en stor tröst damp det igår ner ett paket med det ljuvligaste av innehåll från den ljuvligaste av människor. Jag hade beställt två kors av den fantastiskt duktiga fil-de-fer-konstnärinnan Anna Fleberg.

Anna är min största inspirationskälla när jag själv skapar i papper, tyg och fil-de-fer.
På hennes hemsida kan man njuta av många ljuvliga bilder och nu äntligen kan jag njuta av hennes skapelser här hemma, varje dag!


Det stora korset fann sin plats bland notblad, religiösa skrifter och lavendelstrutar.

Det lilla korset har just funnit sin plats också men där var ljuset så svagt nu på morgonen så jag får fota det till kvällen när ljuset är på den sidan av huset.

Med i paketet fanns också detta helt ljuvliga hjärta! Det fann sin plats direkt på nyckeln till ett skåp vi har i badrummet. Åh...I löööve it!


Badrummet artar sig sakta men säkert även om det blir renoveringsuppehåll som nu då när jag är krasslig. Men snart kan ni vänta er ett inlägg som visar förvandlingen av detta skåp i badrummet.


Ha det gott och mys så mycket ni kan med varm dryck och tända ljus!
Kraaaam!

Kommentarer

Vilket vackert hjärta och kors!!! Och ljuvliga foton och stilleben som vanligt. Krya på dig! Mari.
Mejrams! sa…
Ja, hon har verkligen vackra saker. Så fina foton du har fått till trots att "hela huvudet är överfullt av snor". Krya på dig nu! Kram Merja
tatam sa…
I do not know your language but only your pictures make me dream !!!! Everything is so beautiful with you !!!
Kristin sa…
Hej vännen! Hoppas ni kryar på er båda två, speciellt med tanke på vad som händer snart! :-)

Är hemma igen från Spanien men det känns som om jag måste sova ikapp i en vecka. Kom hem igår natt 03.15, somnade väl strax innan kl 4 och så vaknade M 06.25... jippee... upp och jobba, la mig igår vid 20, men är lika trött idag. Jag orkar inte partaja längre känns det som! *fniss* Är väl för gammal för det!

Så fina saker du visar!!!! Blir också pysselsugen men jag tror jag ska ägna lediga tiden till att sova först... nu måste jag jobba vidare men ha det så bra, hoppas verkligen ni mår bättre snart!

kram från K
STENLYCKA sa…
Hej!
Inte roligt att var förkyld. Vad gullig din lille kille är, han var så söt när han var hos oss.
Jag har tittat på Annas sida och hon gör jättefina saker men jag tycker inte du är så dum konstnär du heller. Jag älskar korset jag köpte av dig det är så fint. Hoppas du kommer att skapa mer saker.
Krya på er!
Kramar
Hej där,
Gud vilka fina saker och vilken fin blogg du har. Hittade dig hos Karin Lindström...
Ska genast titta in hos Anna.
Välkommen till mig..jag har en liten utlottning just nu.
en krya-på-dig-kram från mig
Vilka fina ting du beställt..

Underbar son som tänker på att mamma skall ha det bra när hon är sjuk..

Krya på dig..

Kram
Mia
Oj, så fint det blev i glasvasen.. tänk att så enkla skaer osm ett par strutar, notpapper och ett helt underbart kors kan bli såå vackert!!

Ska genast gå in på hennes hemsida och titta runt lite :)

Kraam Sanne!!
Hihi.. du får förlåta min konstiga svenska.. när jag blir ivrig pratar jag fort..snubblar på orden..tydligen sker det även i skrift..haha..
Schlemmi sa…
love your style and pictures soooo much!

Kram
Anke
Lilla Blanka sa…
Hej goa Carina!

Åhh vilken underbar bild..den översta åkte rätt ner i mappen "Bilder att njuta av"!

Nej din stackare, det låter inte bra med huvudet fullt av snor, krya på dig *kram*

Vi ses snart!
Mia
Hej Vännen!
Du bilden ärså vacker att det gör ont..Du är bäst min fotograf!!

Vilket fantastiskt kors, nu förstår jag att du föll handlöst för det!

Men det du gav mig ,det är grymt fint med..Din design är inte illa heller!!

Jag har vart i skogen och plockat svamp.Bakade svamppaj med.mums..I morgons så är Mannnen ledig med.Vi drar till varberg och äter Lunch i morgon.Sen in till brägårn och handla panel.Allt var hans idee..

Hoppas att du mår bättre nu ikväll..

Kram Anna
Hej, vilken fin blogg du har och så fina bilder du tar..hit kommer jag att komma tillbaka ofta..hälsningar Michelle..P.S Vi sågs på 2 Fröknar för ett par veckor sedan..
Hej goa du!!!

ALLTID så gullig kommentar från dig...tack snälla!

Anna, Anna, Anna...hon gör verkligen dom vackraste konstverk i fil de fer..men sen är hon verkligen en underbar människa oxå. Vackert har du fångat hennes konstverk oxå..

Största kramen
Hanna
Så snill din sønn er med deg..... godt å stelle godt med hverandre...
formen er ikke på topp her heller..
Nydelig kors og hjerte du har fått... passet bra å få noe så fint i posten når du var syk...Ta godt vare på dere nå og god bedring..Klem Kerstin
Unknown sa…
Carina, det ska bli så kul att se badrummet! Bilden med hjörtat visar på ett fint skåp---nyfiken;)

Ha det gott och krya på er allihop!!

Kram Pia
Hej Vännen!

Måste tipsa dig om ett till användningsområde till kvarnen innan du gör dig av med dom andra.
Jag såg nånstans att man kan ha den ute i trädgården med taklök i, den hade fått en härlig rostpatina på sig.

Blev helt salig när jag såg vad fina kors och hjärtan du hade köpt hos Anna Fleberg. Jag var inne på hennes sida i säkert en timma. Det får nog beställas nåt därifrån tror jag :)


Hoppas du och sonen har snorat färdigt snart

Kram på dig. Cin
Monica sa…
Hej Marie,
Å vilka vackra bilder du visar och vilka fantastiska saker Anna gör.

Du har en härligt inspirerande blogg. Så sakteliga så kommer alla saker på plats hemma hos mig, efter vår renovering. Då ska jag visa hur fint lyktan jag vann hos dig passar in.

Krya på dig hälsar, Monica
Gokväll,
Oj vicken fin blogg här har ja inte varit förut.. länkar så ja kan komma tillbaks hoppas de e ok.. kram sussie
STENLYCKA sa…
Hej!
Ville bara titta in och säga hoppas du mår bättre.
Jag skall åka till Göteborg och bokmässan idag och där skall jag ila till montern där Petra och Ingela står och köpa deras omtalade bok Romantiska hem & Inspiration i vitt.
Ha en bra helg!
Kramen
Hej Carina!

Tack snälla du för din rara kommentar, jag blev jätteglad! Jag har inte heller hittat till dig förut, men hit kommer jag mer än gärna igen!
Så fina bilder du tar, jag har kikat fram och tillbaka nu allt är så vackert. Ert hus ser också väldigt charmigt ut. Det är ju extra roligt att läsa om någon som bor i ett äldre hus när man gör det själv.

Nu är du på min länklista så jag inte kan missa dina fina inlägg!
Hoppas du får känna dig piggare och kunna vara ute och njuta av den underbara hösten!

Kramar
Karin

Ps, jag drömmer också om vackra saker från Anna

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin