Har ni hört...?

Jag är så glad att vi fått en riktig brakvinter i år! Njuter varje sekund av gnistrande snökristaller och knarr under fötterna.

Snön ligger som ett isolerande vaddtäcke och dämpar alla ljud. Tystnaden är öronbedövande.
Jag älskar när det är så tyst att man kan höra snöflingorna falla...de klirrar lite svagt mot varandra!...Har ni hört det?

Tids nog kommer våren och då är det den jag njuter av fullt ut. Varje årstid är lika välkommen när den väl kommer.


Tack alla för era fina kommentarer. Läser varenda en och sparar dem i mitt hjärta.
Kram på er!

Kommentarer

Ja att det blivit en riktig vinter är jag med glad för.. Är ju annars blask här..

Njut av vintern så länge den varar så tar vi våren när den är på intågande..

Kram Mia
Millas hem sa…
Done it again, I can see!!=)
Kan känna doften av en härlig vinterdag när jag tittar på dina bilder!!
Kanonfina saker från Ängelholm. Lilla terrinen är ju så söööt!

Kramis
Cameo sa…
Hello love, These photo's are spectacular!!!!!! One day,...........I am coming to your country to visit. But until then,. I will relish in your photo's!!!!!! By the way,....love your blog!!!!!!
Cameo
north pal sa…
you must have large heart to store each of our thoughts in it. i do so enjoy your blog and each time you visit is a joy to me. Bestest.Denise
Härliga bilder, man kan nästan höra hur det knastrar under dina fötter när du går där! :o)
Ha en fin vecka,
Lydia
Ullis sa…
Vilka härligt soliga vinterbilder! När jag var ute igår var det mera gråmulet, men fint var det ändå.
H aen bra vecka!
Så vakkert -..både i ord og bilder... Jeh elkser også vinteren når den er slik som den har vært ..kalde deilige dager med snø på bakken..


Klem Kerstin
Hi Carina
The snow looks wonderful covering the trees and landscape.. I think I would truly enjoy that magical silence....!!

I hope you have a great week .. enjoy your snow!! xx Julie
God morgon..

Så underbara bilder!!! o visst är det härlig med vinter..mm...

Hoppas att du får en bra start på veckan!!

kramar elin
irene sa…
Fantastiska bilder!!!
Känner hur det knastrar under fötterna!
Ha en fin uke!

Irene
Mejrams! sa…
Så sant som det är sagt - och när vintern visar sin allra bästa sida, som i dina foton. Ja, då kan man ju inget annat än att njuta. Ha en riktigt fin vecka!/Kram Merja
Hej,
så vackra vinterbilder! Den vackra vita vintern har nu i Stockholm stad blivit en svart äcklig sörja...suck!

Det är något väldigt speciellt med tystnaden - njuter av den när vi är på landet. Men efter ett besök i Brasilien då vi bodde vid havet så insåg jag att även Stockholm stad kan vara otroligt tyst!

Ha en fin vecka, hälsningar Monica
Visst är det härligt med olika årstider, det uppskattar jag också!

Love love love din nya header! Verkligen jättefin!

Må så bra!
kram, Ann-Christine
STENLYCKA sa…
Hej!
Ja, visst är det vackert med all snön och jag hoppas det inte regnar bort ännu.
Vilka vackra bilder du tagit från Annas hem. Jag fick Magasinet i fredags, ni är så duktiga och gör så fina reportage.
Kram och ha en bra vecka!
LIVS LYST sa…
Å Carina! Bildet med det store tun-treet og det alldeles fantastiske huset deres under! Nydelig.

Jeg får ikke noe mindre lyst å flytte på landet nå. Thomas og jeg prater om det hver dag og titter rundt for å finne et sted vi kan kjøpe og pusse opp. Og så LEVE... Herlig. Jeg tror man får til det man vil. Og VI VIL!!

Klem fra meg her i Norge ;O)
underbara bilder:) här snöar det igen. blir en innemysdag med pojkarna. förstod att du skulle tycka om mitt inlägg:) ha en ljuvlig måndag kram goa du
Designe sa…
Så vackra vinterbilder! Förstår att du njuter i det vackra vintervädret! Jag älskar vintern och njuter för fullt tills våren kommer..då njuter jag av den!:) Alla årstider har sin charm! Ha en fin vecka! Kram :)...förresten, så fina bilder i förra inlägget oxå med de fina skålarna! ..
Heej!
Ja iår blev det en riktig vinter även för oss här nere i söder.. Härligt har det vart. Fina bilder du tagit.
kram på dig!

Mia
Norregård sa…
Vilken underbar vinter vi har!!
Här har det snöat lite lätt idag, och jag njuter!!
Jättefina bilder du bjuder oss på!!
Kram Kram Malin
Anna-Malin sa…
så vackert,så vackert...
vintern från sin allra bästa sida....
otroliga bilder...

kram
anna-malin
gamla skolan sa…
Så vackra bilder du tar ! Ja , jag har hört det , knarrandet under fötterna i snön , t,o,m i Skåne !! Nu efter har jag förstått att det var dig jag träffade i Ä- Holm , hos Bohemian Hapserie . Tillsammans med Anna My Lovely Things . Jag måste säga att jag tycker att ni är jätteduktiga .Lycka till i fortsättningen också ! Det behövs lite nya människor i den här branschen , lite ödmjuka människor med den rätta känslan ! Kramar Susanne / den gamla skolan
Moa sa…
Åh.. så vackra vintriga bilder, denna årstid när den är som bäst.. ha det gott/ MOa
Marie sa…
Vilka underbart vackra bilder Carina, den översta är sååå fin med erat röda hus mot allt det vita.

Ljuvliga saker du köpte hos Nina, och fotona är så vackra så jag blir alldeles matt!!!!!

Ha det bäst!
Kramar Marie
Så fantastiskt vackra bilder, ni har lite mer snö än oss=)
ha det bäst så ses vi snart igen!!

Kramkram Marie
Vintage sa…
Wow vilken fin blogg underbara bilder! kramar Susanne
Tulipa sa…
Vilka vinterbilder! Och sköna ord till!!

Vinter med sol, det är vackert det!!!

Kram mariette
Er så enig med deg! Det har vært en herlig vinter med masse snø! Barna har vært ute i akbakken eller skisporet hver dag her hos oss!! Herlig:)

Sååå vakre bilder!!!

Klem
Anette:)
johanna sa…
Hej gumman!
Vilket underbart inlägg!!
Jag tänker på dig om ditt arbete , hoppas att du ändå kommer att trivas där förstår att det känns för jä....
Min man blev sparkad från sitt jobb...innan de gick hem från julledigheten kom det beskedet , så här är oxå tårar och oro....

Stooor styrkekram till dig!
Anne-Marie sa…
Hej!
Super fina vinter bilder!Vinter kan vara otroligt vackert,ja alla årstider har sin tjusning!De är bara att njuta!
Anne-Marie
Roberta sa…
So beautiful Corina! Love your work.
xo Roberta
Bitte sa…
Vilka vackra vinterbilder och vilka fantastiska färger! :-) Vintern är vacker, även fast den känns ohyggligt lång...

Kramar
Beatrice
pärlemor sa…
Hej!
Vilken otroligt vacker blogg du har!
Blir helt betagen, det vackra badrummet är verkligen en inspirationskälla :)
Kram Kajsa.
Ps. Det gråa golvet är rätt likt vårt som är ett Italienskt höganäsklinker.
Hej, javisst är det skönt... Nu ligger temeraturen på ca -5 det tycker jag är perfekt.. Idag är solen framme och det är juvligt vackert. Din bild på huset är helt bedårande... Kram Jeanette
. sa…
Ja, mums för denna vinter, alltså! Njuter fullkomligt av den, och förstår inte de som klagar, hihi!

Underbar blogg du har.

Läste om din arbetssituation. Hoppas det blir bra för dig, på nåt vis. Kram, Camilla
Unknown sa…
Åhhh vilket underbart blogginlägg...någon som äntligen tycker som jag.

Det är annars ett sånt fasligt gnäll på vintern och tjat om våren överallt. Hemma är det gubben som vill ha vår och många bloggar bara längtas det efter våren.

Men inte jag inte, jag bara njuter av den årstid som är för tillfället och visst är det väl vackert med snö och frost. =)

Kraaaaam,
Maria/Javabönan
DU är välkommen att flytta hit upp till mina trakter! Jag kan utlova lång brakvinter varenda vinter... Man kan väl säga att efter sådär en 30 år så försvinner nyhetens behag med det ;-D
XXX sa…
Your Pictures are wonderful,
and your Blog to.

Hugs Sandra

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin