Glad Påsk!

Ho hooo...hallå! Var är ni?

Är det bara jag som dammat av kvasten och dragit till Blåkulla???

Oavsett var du befinner dig önskar jag dig en
riktigt Glad Påsk!


Jag är så lyckligt lottad att jag har en son som älskar att pyssla,
Igår for vi iväg till pysselbutiken och inhandlade lite slikeslera och
annat smått och gott. Han stod för det färgglada pysslet medan jag höll
mig till den vita skalan. Mina ägg ser ni i syrengrenen på bilden.
Det är pappägg som jag klätt in i silkeslera, även kallad papperslera
eller studslera. Hälften av dem har en slät sidenmatt yta, som riktiga ägg,
medan de andra ser ut att vara täckta av pyttesmå pärlor.
Återkommer med närbild på dem :)

Bye bye darlings!

Kommentarer

Hej svejs,
för första gången på mannaminne så är vi hemma i stan och inte ute på landet(mannen jobbar). Så här har vi en tjejdag - vi skrotar omkring,myser, bakar bröd och ikväll skall vi baka pizza. Men nu skall vi träffa kompisar en stund.

Glad påsk!
Kram Monica
ps. gillar din bild - mycket!
All Seasons sa…
Happy Easter!
Enjoy this lovely days with the people you love..

Hugs,
Patricia
gamla skolan sa…
verkligen fint !
Önskar dig en glad påsk !
Kramar // Susanne ♥
Tinas bo sa…
Härligt dekorerat!!

Kul att sonen gillar att pyssla.. :)

Glad påsk på dig/er!
Kram Tina
Herlig påske dekorasjon,enkelt og vakkert:))God Påske ! klem Vibeke
Så fina ägg du pysslat..

Ha nu en fin Påskafton..

Kram Mia
Kamomilla sa…
Vad fint du fixat!
KiwiStyle sa…
Loving your creativity. Happy Easter from New Zealand. Jane :)
tittar in och önskar dig en riktigt god fortsättning på påsken..kramis semlan
Så fint!

Ha en underbar Påsk!

Jag själv kör mitt mastodont jobb pass, fre- måndag, och ute skiner solen och skaren bär en hur långt som helst...

Många Kramar
Katarina i Norr
Special 'K' sa…
Thank you for sharing, Happy Easter, take care and enjoy! Cheers SpecialK XoXo
så himla snygga ägg! Tro jag ska pröva detta! vILKA HÄRLIGA flaskor! Kram från Maja
Måste kolla in silkeslera, har aldrig hört talas om det!
Ha det fortsatt fint!
Kram Eva

Populära inlägg i den här bloggen

Flyttloppis/försäljning

Bambugrupp i TineK-stil säljes

Brev från kolonin